Senaste nytt

COOP Medmera mer

Fast jag tror COOP-förepråkarna siktar in sig på att man avsevärt kan öka sin spend genom att betala diverse räkningar med COOP-kortet via Betalo.

Självklart, då det är det enda kortet (frekvent använt här iaf) som inte har avgift på Betalo. Jag påpekade att för vanliga inköp spelar det i praktiken ingen roll för poängintjäningen om man använder Amex Premium eller Coop MedMera Mer.

Jag får lite kalla fötter.
Tänkte växla in innan men det verkar inte gå. Någon som testat växla in idag?

Edit. Fungerade inte på mobilen, dock via datorn gick det hur bra som helst. Växlade in 20000 Coop mot 3000 Eurobonus. Har över 5000 Coop poäng kvar som jag inte vet om jag ska växla också innan de stänger växlingen i två dagar.

Hur tänker ni göra?

Jag växlade 60k imorse eller i går kväll utan problem. Inne på Eurobonuskontot på sekunden som vanligt.

Tror inte de stänger i två dagar utan under fyra timmar två kvällar i rad.

Tror inte det går att växla i mobilen, jag har i varje fall aldrig lyckats.

Jag får lite kalla fötter.
Tänkte växla in innan men det verkar inte gå. Någon som testat växla in idag?

Edit. Fungerade inte på mobilen, dock via datorn gick det hur bra som helst. Växlade in 20000 Coop mot 3000 Eurobonus. Har över 5000 Coop poäng kvar som jag inte vet om jag ska växla också innan de stänger växlingen i två dagar.

Hur tänker ni göra?
Varför måste du absolut växla innan dom stänger? Det öppnar väl igen på måndag... eller?

Coop MedMera Mer ger marginellt bättre växlingskurs till EuroBonus-poäng än vad Amex Premium gör, om man växlar 60000 Coop-poäng åt gången (16,7p/100 kr vs 15p/100 kr). Väldigt liten skillnad, inget som är värt att tänka på tycker jag. Viktigare att bestämma sig för huruvida man kommer nå till 2-4-1-vouchern eller inte med Amexet.
Är det MINST eller PRECIS 60000 för att få bästa kursen?

Jag kan ha hittat ett loophole.. jag har en Sparförsäkring P (dvs ett pensionssparkonto) hos Folksam. Nyligen satte jag över de 1800 kronorna man får göra avdrag för i år. Gick alldeles utmärkt via Betalo, trots att jag i praktiken bara skyfflade mina pengar från ett konto till ett annat. Har verifierat att pengarna kommit in på sparkontot.

Antar att det BG-numret jag betalade till funkar pga att man kanske använder samma BG för försäkringar? *sschh*
Jag gjorde samma upptäckt i december (för ett annat bolag). Jag fick då betalningen annullerad i efterhand.

Jag kollade mitt konto coop konto. 57000 på pricken. Jag vägrar att tro att växlingen ska upphöra utan att vi fått förvarning. Väntar...

Varför kommer man inte kunna växla coop?
Jo för att Eurobonus har systemunderhålll so relax :D
29 maj kl. 20:00-00:00 samt 30 maj kl. 20:00-00:00 uppdateras EuroBonus systemet. Du kommer inte att kunna använda ditt EuroBonus konto.

Toppen