Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hilsen fra SAS Cafélounge på Trondheim Værnes. Ganske fint "venterum" en automat med sodavand havde dog været super.

image.jpg

På väg ut på en liten segment run ARN-CPH-GVA-CPH-HAM-CPH-ARN för att klara min Eurobonus Challenge. Tighta connections med vändande plan i både Geneve och Hamburg, så om någon har erfarenhet av att det kommer bli problem på något av ställena så får ni gärna varna nu så jag slipper bli strandad någonstans. Flyger CRJ-900 till båda dessa ställen - betyder det att jag är garanterad bussgate?

Tillbaka i Stockholm nu efter min lilla Europaturné. Mycket riktigt så var det CRJ-900 på alla flighter utom ARN-CPH-ARN, och dessutom var det samma plan både till Geneve och Hamburg, så det blev fyra legs med OY-KFF idag. Blev dock lite förvånad över bemanningen på dessa. På de tre första flighterna CPH-GVA-CPH-HAM så hade vi samma kapten (Hans Christian Andersen - blev lite besviken över att han inte berättade någon saga för oss....), men på väg hem från Hamburg så hade vi fått en norsk kapten.
Vad gäller CC så var det samma till och från GVA, men ny uppsättning både CPH-HAM och HAM-CPH.

Vi kom tillbaka till CPH lite före tidtabell och jag hade egentligen ganska lång väntetid i loungen innan min flight hem till Stockholm. Kollade dock om det fanns någon tidigare flight och det visade sig att i gaten bredvid så fanns en flight till Arlanda som hade avgångstid om 15 minuter, så frågade om jag möjligen kunde få åka med den istället och 2 minuter senare satt jag ombord en flight med avgångstid 2h45min tidigare än min ursprungliga bokning - tack för det SAS!

Att de byter personal i Hamburg har nog att göra med att de har ett plan ståendes över natten i Hamburg. Den personalen måste få tillräckligt med vila så att de kan flyga 06:35 i morgon. 12 timmar har jag för mig är minimigräns under normala omständigheter.

@Thornado Lucky You, antar att du skulle åkt med SK1410? Som nu är minst 1h försenad. Jag har också varit i Hamburg och vänt... Blir en lång dag idag.. Statuslös och glömde eurocardet hemma som kunde släppt in mig i ngn lounge. Får bli en tröst pölse istället.

Att de byter personal i Hamburg har nog att göra med att de har ett plan ståendes över natten i Hamburg.

Jo, jag gissade att det var nåt sånt. Hursomhelst så tyckte jag iaf att det var rätt så skönt att inte ha samma CC på alla flighter - jag skulle känna mig lite lagomt knäpp när man kommer ombord för fjärde gången och träffar på samma personer. :)

@Thornado Lucky You, antar att du skulle åkt med SK1410? Som nu är minst 1h försenad. Jag har också varit i Hamburg och vänt... Blir en lång dag idag.. Statuslös och glömde eurocardet hemma som kunde släppt in mig i ngn lounge. Får bli en tröst pölse istället.

Nej, jag skulle ha åkt SK414 19.50.

Hej från SAS kombi-lounge business och gold. Gold loungen renoveras och blir klar i mitten av juli. Den ska bli mycket större och inkludera duschar berättade den trevliga damen som scannade mitt kort.

Hej från SAS kombi-lounge business och gold. Gold loungen renoveras och blir klar i mitten av juli. Den ska bli mycket större och inkludera duschar berättade den trevliga damen som scannade mitt kort.
Ahh, duschar = me like, för oss som åker vidare från stockholm efter long haul!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen