Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Jag tankade 9 och 17 april på Preem med mitt Coop Medmera Mer-kort som är kopplat till mitt Eurobonus via Preems hemsida.

Jag har inte fått några poäng än och Preems kundtjänst hänvisade mig bara till SAS men dom sa att det bara ska ta några dagar att få poängen...
Ska jag vänta ett tag till tycker ni?

När jag tankat så har jag stoppat in mitt Coop-kort på en gång men ska jag stoppa in SAS-kortet först innan tankningen? Mitt SAS-kort är ett kombinerat MasterCard, spelar det någon roll eller måste jag bära runt på mitt okombinerade SAS-kort också?
Om du har registrerat kortet på Preems hemsida så ska du inte behöva göra något annat än att betala som vanligt med det registrerade kortet. Har för mig att de överför poängen en gång per månad.
Om du däremot stoppar in ditt medlemskort (dvs ej kombinerat kort) hos SAS först ska du få ett meddelande om att bonuskortet är registrerat, och därefter kommer poängen inom några dagar.

Om man registrerar sitt betalkort på Preems webbsida utan att ange sitt EB-nummer så kan man få en extra present på 25 kr då och då. Först doppar man sitt EB-medlemskort (och får poäng inom några dagar) och sedan doppar man sitt betalkort ...

Om man registrerar sitt betalkort på Preems webbsida utan att ange sitt EB-nummer så kan man få en extra present på 25 kr då och då. Först doppar man sitt EB-medlemskort (och får poäng inom några dagar) och sedan doppar man sitt betalkort ...
Eller så registrerar man sitt EB-nr på webbsidan och dubbeldippar! :)

Värt att notera för de som dubbeldippar genom att bara använda Eurobonuskortet till att bara registrera bonuspoäng för att sedan betala via sitt vanliga bankkort så funkar inte det längre eftersom det nu sitter chip på de nya bonuskorten vilket inte kortläsaren gillar... (I alla fall inte när jag tankade förut i dag på en bemannad station).

Värt att notera för de som dubbeldippar genom att bara använda Eurobonuskortet till att bara registrera bonuspoäng för att sedan betala via sitt vanliga bankkort så funkar inte det längre eftersom det nu sitter chip på de nya bonuskorten vilket inte kortläsaren gillar... (I alla fall inte när jag tankade förut i dag på en bemannad station).
Ajdå, håll hårt i de gamla korten då! :)
Eller tejpa över chippet :cool:

Nu när Statoil kommer försvinna på mackarna i Sverige i maj tänkte jag också skulle försvinna som kund...
(Jag tankar numera väldigt lite och använder Statoil MC kortet bara på internet eller utomlands)

Funderar starkt på att skaffa mig ett Preem/SAS kort, är det rätt tänkt?
Preem - SAS

Last edited:
Nu när Statoil kommer försvinna på mackarna i Sverige i maj tänkte jag också skulle försvinna som kund...
(Jag tankar numera väldigt lite och använder Statoil MC kortet bara på internet eller utomlands)

Funderar starkt på att skaffa mig ett Preem/SAS kort, är det rätt tänkt?
Preem - SAS
Samarbetet där fungerar väl så att man kan registrera sina befintliga betalkort hos Preem och därmed får Eurobonuspoäng vid tankning utan att behöva ha ett Preemkort, om jag förstått det rätt. Eller vilket kort tänkte du skaffa?

Samarbetet där fungerar väl så att man kan registrera sina befintliga betalkort hos Preem och därmed får Eurobonuspoäng vid tankning utan att behöva ha ett Preemkort, om jag förstått det rätt. Eller vilket kort tänkte du skaffa?
Statoil kortet är mitt tredje kort ....dvs används in så mycket....hade en gång bra rabatt på bensinen.......

Toppen