Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Nu efter att jag likt en besatt tryckt säkert fyrtio gånger på uppdatera och efter några error någonting så uppdaterades min Safari-www.sas.se till den senaste versionen inkl lista och allt. Jag hade ingen aning om att det fanns en lista och tyckte att det var lite snålt med information och att SAS borde ha uppdaterat sin strejkinfo sedan 15:01. Vad skulle man göra utan detta forum?

Jag hade precis ett intressant samtal med SAS då jag ringde för att eventuellt boka om/av våra biljetter.
Ordagrant sa killen jag pratade med att -Du behöver inte oroa dig, det ser ljust ut just nu och du behöver inte boka om...
Min motfråga blev då att -Har du fått bekräftat att strejken är avblåst?
Hans svar var som väntat -Näe, hmmm, jag kan inte bekräfta men... å andra sidan blir du ju gratis ombokad om det blir strejk.
Mitt svar var då ganska enkelt -För mig är det värt de extra slantarna att veta att jag inte behöver tillbringa ett dygn på Arlanda.

Efter lite funderande kunde jag konstatera att vi kan ju lika gärna flyga i morgon eftermiddag och jag bad honom kolla alternativ.
Det går ju ett flyg via Oslo i morgon eftermiddag och naturligtvis var det 1700kr dyrare/pp plus att jag fick betala ombokningsavg m. 500kr/pp.
Men va fan, det är ju bara pengar och det kan vi tjäna nya, jag vill släppa bubben i magen och kunna koppla av.

Upp med kreditkortet och nya biljetter på mejlen, in på Hiltons sida och boka Hilton Paris Charles De Gaulle Airport Hotel för 40.000 poäng.
Nu vet jag att vi kommer få en bra kväll i morrn, vi får en förmiddag extra i Paris och vi kan garanterat rocka järnet på lördag kväll.

Om det blir strejk och den fortfarande pågår på söndag kan jag i alla fall ta det lugnt och konstatera att jag har sett AC/DC ihop med 122.000 andra fans på Stade de France, förmodligen en upplevelse som inte går att värdera i pengar ändå :)
Vi landade i Paris drygt ett dygn efter min post ovan med löften från SAS om jag inte behövde oroa mig för någon strejk o.s.v.
Jag följde slaviskt alla inlägg på SAS Facebooksida där alla svar till oroliga resenärer var detsamma hela dagen igår att ingen behövde oroa sig.
Nu ikväll känner jag mig jäkligt nöjd att jag bokade om och åkte idag, dessutom får vi nästan en hel extra dag i Paris i morrn :)
Bjuder på en bonusbild tagen strax efter klockan 22 nu ikväll över flygplatsen, dags att sova strax så vi orkar göra stan i morrn.
airport.jpg

En fråga, tror ni man vågar åka taxi? Kostar 2000 kr, osäker om SAS ersätter det. Alternativet är tåg + taxi typ 400 kr men då blir det att vänta 5 timmar innan flyget :(

Toppen