Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sitter nu i sätet på planet till Oslo. Det är vid dessa tillfällen som jag inser varför jag inte flyger SAS längre. Jag har betalt lika mycket som en Business Class och det känns som en boskapstransport. Två rader Plus, 11 passagerare och inget ledigt mittsäte. Det är så jävla trångt så jag blir förbannad...

Sitter nu i sätet på planet till Oslo. Det är vid dessa tillfällen som jag inser varför jag inte flyger SAS längre. Jag har betalt lika mycket som en Business Class och det känns som en boskapstransport. Två rader Plus, 11 passagerare och inget ledigt mittsäte. Det är så jävla trångt så jag blir förbannad...
Har du gett upp med SAS helt? Håller med om att första raden i PLUS är ren tortyr, i synnerhet när man måste trängas med två bredaxlade snubbar på samma rad ;)

@Jonas C Skaffa bredare axlar, den som sitter bekvämt på rad 1 i PLUS har vunnit tävlingen.

Kan tilläggas att jag alltid sitter bekvämt på rad 1. ;)

Last edited:
Har du gett upp med SAS helt? Håller med om att första raden i PLUS är ren tortyr, i synnerhet när man måste trängas med två bredaxlade snubbar på samma rad ;)

Rad 2 på vänstersida är absolut värst, då är det trångt, inget benutrymme och hårda avskiljare. På rad 1 har du ialla fall benutrymme.

Det som gör att jag blir förbannad är ju att det var fullt med lediga platser i Go, så de hade kunnat kört en rad till för plus. Så otroligt uselt tycker jag.

Det där är något jag påpekat åt SAS flera gånger, varför öppnar man inte fler rader och ger seatblock åt premium kunder? Helt obegripligt, då sitter folk som betalat betydligt mindre med seatblock??

Det där är något jag påpekat åt SAS flera gånger, varför öppnar man inte fler rader och ger seatblock åt premium kunder? Helt obegripligt, då sitter folk som betalat betydligt mindre med seatblock??
Fast det där sker ju titt som tätt. Finns åtskilliga vittnesmål om när man suttit fem pers i Plus på tio rader och sedan fullsatt i eko. Men vi talar ju om SAS och där är inkonsekvens mottot.

Japp, vi satt trängre än ganska många rader i Go.

Har jag varit med om många gånger och jag förstår inte hur man tänker, allt känns helt bakvänt. Premium kunder med hög status trängs, folk med billigaste biljetterna och utan status (nåja!) har det luftigt och fint :D

Fast det där sker ju titt som tätt. Finns åtskilliga vittnesmål om när man suttit fem pers i Plus på tio rader och sedan fullsatt i eko. Men vi talar ju om SAS och där är inkonsekvens mottot.

Kan väl vara någon form av vikt grej också? Men känns inte lika viktigt när det gäller Go faktiskt.

Toppen