Senaste nytt

Göra höna av en fjäder…

Du har naturligtvis rätt att framföra din åsikt. Jag vill dock påstå att många på det här forumet som själva betalar för sina biljetter går upp i att få den bästa tänkbara upplevelsen. I en sådan upplevelse ingår sådant som du uppenbarligen tycker är fullständigt irrelevant. Kika gärna runt på forumet, det finns trådar om Nutella på hotell, ett par hundra loungereportage (som folk här generellt verkar intresserade av), otaliga trådar om flygplansmat och ingående diskussioner om service, kundtjänst, bagagehantering m.m. - alla punkter som du inte bryr dig ett skvatt om. Kanske hittar vi en lösning på de stora problemen i världen på vår väg mot perfektion.

Selvfölgelig, akkurat som du har rett og fremföre din. Men jeg gidder ikke väre belärende overfor andre bare fordi jeg betaler mer for billetten enn de.
Det er de informative trådene / postene som er utrolig bra herinne.
Og når det er sagt så betaler jeg mine turer selv.

Du har naturligtvis rätt att framföra din åsikt. Jag vill dock påstå att många på det här forumet som själva betalar för sina biljetter går upp i att få den bästa tänkbara upplevelsen. I en sådan upplevelse ingår sådant som du uppenbarligen tycker är fullständigt irrelevant. Kika gärna runt på forumet, det finns trådar om Nutella på hotell, ett par hundra loungereportage (som folk här generellt verkar intresserade av), otaliga trådar om flygplansmat och ingående diskussioner om service, kundtjänst, bagagehantering m.m. - alla punkter som du inte bryr dig ett skvatt om. Kanske hittar vi en lösning på de stora problemen i världen på vår väg mot perfektion.

hrhr... Ja då hade vi verkligen sett aktiviteten minska på BC :D

Nu tjänar inte jag några 500.000 om året så det har inget med saken att göra.
Vad jag tjänar spelar ingen roll i sammanhanget, jag tycker personligen att 2500 är för mycket för ARN-VBY tur och retur, oavsett om jag tjänar 200.000 om året eller 2.000.000 om året. Jag ser det som att sträckan är väldigt dyr, betalar jag mycket för något så förväntar jag mig också en bra produkt/service. Det gör jag oavsett vad jag lägger pengar på. Hade biljetten funnits för 800 kronor även för mig så hade jag troligtvis tyckt att flygningen varit helt underbar i och med att jag sluppit ta båten över. 2500 kronor är för mig fortfarande 2500 kronor oavsett hur mycket jag tjänar.

Det är inget snack om saken att denna linje har haft en hel del saker som inte är bra, sen finns det självklart flera gånger då allt varit toppen. Men betalar man för en plusbiljett och då ska få frukost tycker jag personligen att man kan förvänta sig mer änv ad som erbjuds på denna rutt, samma sak vad det gäller servering av dryck mm som framkommit i andra trådar.
Jag tvivlar inte en sekund på att denna sträcka kan vara helt underbar att flyga, men jag är också medveten om att den också kan vara dålig om man tittar på vilken service som erbjuds ibland.

Välj en annan helg så kommer du över billigare, denna helgen är den mest trafikerade på hela året fick jag höra. ;)

Välj en annan helg så kommer du över billigare, denna helgen är den mest trafikerade på hela året fick jag höra. ;)
Jo tack det märktes, även båtbiljetterna var slut på de flesta avgångar. Att åka båten hem 06:30 på söndag morgon var inte ett alternativ för min del, därav började jag titta på flyg och blev inte mycket gladare över det :). Slutade med att jag stannade kvar hemma i slutändan (av helt andra orsaker dock).

Jo tack det märktes, även båtbiljetterna var slut på de flesta avgångar. Att åka båten hem 06:30 på söndag morgon var inte ett alternativ för min del, därav började jag titta på flyg och blev inte mycket gladare över det :). Slutade med att jag stannade kvar hemma i slutändan (av helt andra orsaker dock).
Kristihimmel är en stor "nu åker vi över och öppnar landet" helg här på öin ;)

Jag ser dessa (tre) exempel som en del i något större. Vi lägger tillsammans pusselbitar och försöker forma en bild av ett bolag. Håller bolaget vad det lovar? Hur hanterar man kunder? Är det skillnad mellan kabinklasser och om ja, vad består dessa skillnader i? "Luggar" man underleverantörer som inte når den standard som bolaget säger sig vilja hålla? Det perfekta bolaget finns ju inte men rapportering av slarv, oordning och inkonsekvens ger oss som reser mycket en bättre, mer komplett bild. Vem vet, kanske finns det någon som t.o.m. väljer bort ett bolag för att det vägrar låta smoothies ingå i en premiumekonomiprodukt.

Det är i detaljerna (eller småsakerna) det ligger och det är där man verkligen kan se skillnad på saker och ting. Alla bolag kan säkert installera en finfin hård produkt (i mån av betalningsförmåga). Men kan alla bolag konsekvent hålla en hög nivå i utförandet?

Tillhör kategorin som kan välja ett bolag utifrån små detaljer. Valde Lufthansa senast för att de serverar Warsteiner ur flaska. Kollegor som hade otur att hamna på en SAS-kärra fick väl inte ens öl att välja på.
Men det är jag det :)

Utöver alla bra tips och tricks på awards och bokning av flyg är det just "göra höna av en fjäder"-syndromet jag gillar med forumet.
Jag har sagt det (kanske i den här tråden till och med) innan att visa mig ett enda intresseforum där det inte diskuteras vad outsiders anser är trams och petimeter-detaljer så kan jag lova er att den samma diskussionsarean är stagnant och tråkig :)

Toppen