AABack2ARN
Medlem
Vet inte om det varit så förr även om jag tycker mig sett det i World Traveller Plus.
Men i maj ändrar BA struktur så att anslutningsflygen till och från London får bokningsklass K om bokningsklassen på det interkontinentala flyget är T.
Så T får anslutningsflyg i K medan E och W behåller anslutningsflyget i Y.
Detta (antar jag) borde innebärra färre Tier-points på anslutningsflyget, ej möjligt att välja sittplatser om man inte har status på anslutningsflyget och möjligheten att det finns kvar T-platser på långdistansflyget men saknas K-platser på anslutningsflyget.
Kan till viss del förstå BA även om jag tycker det verkar dumt. Personligen tycker jag W (fullpris) borde få Club Europe-platser om det är tillgängligt vid bokningstillfället. De biljetterna är oftast så eländigt dyra i alla fall.
Men i maj ändrar BA struktur så att anslutningsflygen till och från London får bokningsklass K om bokningsklassen på det interkontinentala flyget är T.
Så T får anslutningsflyg i K medan E och W behåller anslutningsflyget i Y.
Detta (antar jag) borde innebärra färre Tier-points på anslutningsflyget, ej möjligt att välja sittplatser om man inte har status på anslutningsflyget och möjligheten att det finns kvar T-platser på långdistansflyget men saknas K-platser på anslutningsflyget.
Kan till viss del förstå BA även om jag tycker det verkar dumt. Personligen tycker jag W (fullpris) borde få Club Europe-platser om det är tillgängligt vid bokningstillfället. De biljetterna är oftast så eländigt dyra i alla fall.