Senaste nytt

SAS Friends & Family vår 2015

Går det att boka med stopover på något sätt?
Med tanke på att resan måste bokas på webbsidan för att kampanjen ska gälla, kan det vara svårt att kombinera med stopover.

Även om de gjorde det, vänligen komma ihåg restriktioner av flygningar.
I princip kan man inte flyga något annat bolag än med SAS. Så stopover blir inte aktuellt i alla fall.

Med tanke på att resan måste bokas på webbsidan för att kampanjen ska gälla, kan det vara svårt att kombinera med stopover.

Även om de gjorde det, vänligen komma ihåg restriktioner av flygningar.
I princip kan man inte flyga något annat bolag än med SAS. Så stopover blir inte aktuellt i alla fall.

Jag misstänkte att det var copy/paste-error från SAS, men skönt att dubbelkolla med experten :)

Jag misstänkte att det var copy/paste-error från SAS, men skönt att dubbelkolla med experten :)
Så här står det i Fare rules, både för inom Europa och för andra destinationer i världen.

Kod:
FL.FLT APPLICATION
FARE BY RULE

THE FARE COMPONENT MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY BE
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY DC
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY JO
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY KF
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY QA
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY 5K.

Fasen det här är ju riktigt bra priser. Det kliar i bokningsfingret nu... Nästan lika mycket som 2000kr kampanjen.

Tittar på priser till New York i mars 3/3 - 17/3 2016 ser att jag får betala 7820 för 2 personer ToR med VIP GO. Ordinarie pris i år var 5900 kr ToR 2 personer. I februari i år när jag besökte N.Y. så hade LH ARN-JFK ToR 2480 kr per person. Men det kanske finns andra guldkorn att finna i denna drive.

Tittar på priser till New York i mars 3/3 - 17/3 2016 ser att jag får betala 7820 för 2 personer ToR med VIP GO. Ordinarie pris i år var 5900 kr ToR 2 personer. I februari i år när jag besökte N.Y. så hade LH ARN-JFK ToR 2480 kr per person. Men det kanske finns andra guldkorn att finna i denna drive.
Ordinarie pris till NY brukar inte vara 2995 per person, det måste varit en kampanj. Ordinarie pris brukar snarare ligga runt 4500 per person om man hittar "billiga" biljetter. Att betala 5-6000 ARN-EWR är inte ovanligt med "vanliga" priser.

Ordinarie pris till NY brukar inte vara 2995 per person, det måste varit en kampanj. Ordinarie pris brukar snarare ligga runt 4500 per person om man hittar "billiga" biljetter. Att betala 5-6000 ARN-EWR är inte ovanligt med "vanliga" priser.
Det var säkert kampanjpris men då har de liknande kampanjer varje år. Det var liknade priser till ORD Chicago. Bokade liknande resa 2014.. Men som jag skrev det kan finnas guldkorn till andra städer.

Verkar vara högre priser tors-lörd till NY. Åk 2/3 till 17/3 så blir det 2941 kr per person.

Toppen