Senaste nytt

Roadtrip fra Dubai

Skulle @nissefalk kunna tänka sig att gå så pass långt att rekommendera hyrbil i Dubai om man vill åka runt lite? Jag har haft lite samma funderingar och vill man kuska runt lite till olika golfbanor mm. så kan egen kärra vara smidigt om man hyr hus/lägenhet lite utanför "smeten".

Taxi är i princip gratis. Jag skulle inte ens fundera på att hålla på med hyrbil i Dubai.

Taxi är i princip gratis. Jag skulle inte ens fundera på att hålla på med hyrbil i Dubai.

Jag fick inte den känslan när jag var där 2013, även om det inte var ruskigt dyrt så kostade taxi trots allt en liten slant, vilket kan bli en del om man skall åka runt mycket, men det kanske går att deal:a till sig?

Nja, jag tror inte man deal:ar så mycket med taxi-snubbarna i Dubai. Jag har iaf fått det intrycket. Det du kan göra, är att se vad det kostar dig att få en chaffis från hotellet eller någon firma. Det kanske är mer prisvärt om du vill åka runt mycket.

Skulle @nissefalk kunna tänka sig att gå så pass långt att rekommendera hyrbil i Dubai om man vill åka runt lite? Jag har haft lite samma funderingar och vill man kuska runt lite till olika golfbanor mm. så kan egen kärra vara smidigt om man hyr hus/lägenhet lite utanför "smeten".

Jag har ingen direkt erfarenhet av hyrbil i Dubai, sist jag hyrde bil där var 1997, min feedback baseras på de år jag bott i Dubai och då ägt min egen bil.

Ser inga problem med att hyra en bil speciellt från de stora bolagen, skulle rekommendera en större bil om det finns möjlighet så man sitter högt och har koll på trafiken som kan vara väldigt tät i Dubai speciellt i rusnings trafik.

Annars håller jag nog med @agehall om taxi, det är väldigt effektivt och kostar inte allt för mycket, kan också rekommendera Dubai metro ihop med taxi från tex Jumeirah till gamla Dubai och Deira

Med Taxi kan man ju ta en öl efter golfen också, dricka en öl och sedan köra skall man absolut inte göra, händer det något då så åker du på det även om du blivit påkörd bakifrån.

Jag tror situationen är lite bättre om man bor i Dubai än om man bara är där som turist. Som jag har fattat på mina ex-kollegor där nere så är man väldigt utsatt när det framkommer att man är turist ifall något händer.

Jag tror situationen är lite bättre om man bor i Dubai än om man bara är där som turist. Som jag har fattat på mina ex-kollegor där nere så är man väldigt utsatt när det framkommer att man är turist ifall något händer.

Ja det argumenterar jag nog inte emot.....

Jag var där förra året och det är inte gratis men lång ifrån svenska priser. Taxiresa från från vår hotel till Dubai Outlet Mall kostade en hundring vill jag minnas och avståndet var ca. 25 km.

Ölen efter golfen lockar så klart =} Det kanske får bli lite mer på taxi-kontot i budgeten istället...

Vi leide bil fra Sixt i 2013, det var njemas problemas... Gratis pickup fra Dubai hvor bilen hørte hjemme til Abu Dhabi airport hvor vi ankom.

Alltså, att HYRA bilen är inga som helst problem. Att KÖRA den är normalt sett inga problem heller. MEN, om olyckan är framme, så kan du räkna med att det är ditt fel, oavsett om det är det eller inte. Det är så jag har fått det förklarat för mig. Jag är inte själv beredd att riskera något, så därför kör jag inte själv när jag är i länder som har den inställningen.

Toppen