Senaste nytt

Nyhet: Boka SAS American Express 2-för-1 vouchers via hemsidan

En positiv utveckling ändå, resultatet blir ju förhoppningsvis att det är kortare kö när man ringer till Tallin samt att man kan själv boka 2-4-1 på sas-flygen

Bra att du gick till botten med detta Martin! Knepigt att du fick ett helt annat svar när du pratade med dem igår, kommunikationen internt på SAS verkar inte vara helt i synk :confused:

Officiellt svar från EuroBonus:

Vi la 2-4-1 bokning online i produktion under veckan och kommer att gå ut med information till kunderna/medlemmarna inom snar framtid.

Det som benämns som 50% poängrabatt är detsamma som 2-4-1 voucher.
Tanken är ju god men som så ofta så är genomförandet mindre bra...

Det är nog helt klart att det är 2-4-1 vouchern man avser. När jag bokat försvann erbjudandet. Blir att boka av resan eftersom jag inte har lust att lägga en 2-4-1 till NYC mitt i vintern.
Det är ju bra att man nu kan boka en resa med Amex vouchern men man borde ju skriva lite utförligare så det framgår att det är vouchern man använder.

BA har det ju tydligt utskrivet på sin hemsida för bokning där det tydligt framgår att det ör 2-4-1 vouchern man vill använda.

Officiellt svar från EuroBonus:

Vi la 2-4-1 bokning online i produktion under veckan och kommer att gå ut med information till kunderna/medlemmarna inom snar framtid.

Det som benämns som 50% poängrabatt är detsamma som 2-4-1 voucher.

I brevet som kortkunderna mottar när dom nått sin voucher nivå står det följande:

”Grattis!

Du har nu uppnått en 50 % poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. Rabatten kan användas till en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer, med reservation för tillgänglighet.”

Kul - men just nu ser det ut att bara gälla SAS-flyg/-destinationer och inte Star Alliance hela nätverk...!?

Toppen