Senaste nytt

Nyhet: Boka SAS American Express 2-för-1 vouchers via hemsidan

Spännande. Jag kunde boka för halva priset för två i C till NYC i dec trots att jag redan har en bokning på min 2-4-1 voucher. Det blev 100000 poäng till NYC för två. Det verkar lite lurigt det hela så vi får se vad som händer. Jag har en bekräftad bokning och det gick att välja seating och det är dragit rätt antal poäng.

Screen Shot 2015-04-16 at 11.26.40.png

Hmm, känns ju inte som ett svårt val om det nu inte är förmånen som man bränner, jag har min förmån kvar att använda i år...

Verkligen spännande. Jag bokade som Alf, allting ser helt normalt ut och 100 000 poäng drogs från kontot. Det är ingen katastrof om min 2-4-1 har utnyttjats eftersom det ändå var tanken, men det vore onekligen trevligt om det var en separat kampanj. Med tanke på svaren ovan verkar det ju finnas en koppling mellan tillgänglig 2-4-1 och erbjudandet, men det som talar emot detta är väl att det verkar galet att inte informera tydligare om detta vid bokning eller bokningsbekräftelse. Och att jag hade två vouchers, dvs erbjudandet borde finnas kvar eftersom jag bara utnyttjat den ena, men det kanske är lite mkt begärt av IT-systemet...:)

Det troligaste är att det handlar om en funktion för bokning med 2-4-1 som SK*IT har lagt in och fått ut i driftsmiljön. Den är troligen baserad på en fil med EB nummer som är några veckor gammal, därav den delvis felaktiga korrelationen.

Officiellt svar från EuroBonus:

Vi la 2-4-1 bokning online i produktion under veckan och kommer att gå ut med information till kunderna/medlemmarna inom snar framtid.

Det som benämns som 50% poängrabatt är detsamma som 2-4-1 voucher.

I brevet som kortkunderna mottar när dom nått sin voucher nivå står det följande:

”Grattis!

Du har nu uppnått en 50 % poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. Rabatten kan användas till en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer, med reservation för tillgänglighet.”

Toppen