Senaste nytt

EuroBonus 50% off till Houston denna helg

Försöker man boka flyg för en person är skatter och avgifter 597kr, för två personer är det 1358kr. Skillnaden är ju försumbar, men hur kan det bli så?

Finns väl inte överdrivet många direktflyg mellan Stockholm och stavanger.
Det finns direktflyg Stockholm-Stavanger men tidtabellen är inte anpassad.

Detta var något jag noterade redan under presskonferensen när linjen lanserades. Det var ganska många städer som hade synkade förbindelser till/från Houston men inte Stockholm. Huvudupptagningsområdet är som sagt kusten i västra/sydvästra Norge, Oslo, Köpenhamn och UK/Skottland (där energi/oljesektorn är stor) och det är där man lagt krutet på optimerade anslutningar.

Houston passar inte alla, det är sant. Är dock inga 40 grader där, men däremot alltid över 30 på sommaren och uppemot och ibland över 100% luftfuktighet. Rekommenderas inte att åka dit under juli och augusti om man skall stanna längre tid. Nån dag för tex se spade center är ju alltid lugnt.

Texas kan vara galet varmt på sommaren, men i enlighet med amerikans livsstil så är man ju ute väldigt sällan. Möjligtvis mellan den luftkonditionerade bilen och det luftkonditionerade huset/affären/restaurangen/etc. :)

För övrigt kan jag varmt rekommendera den som tycker om vin att ta en tur i Texas. Just nu är det ungefär som Kalifornien på 70-talet; det öppnar enormt många vingårdar där nu. Den lilla staden Fredericksburg är ett bra ställe att utgå ifrån om man ska vinturista. (Kan tillägga att vi har vinintressen där i släkten så anmäler mig härmed partisk :) )

Jag passade på att boka nämnda släkting med familj på en bonusresa från Houston till Göteborg, det fungerade bra det med. Något knepig routing bara: Houston-Stavanger-Oslo-Stockholm-Göteborg. Det gick en timme fortare än en flight mindre via Oslo eller Köpenhamn. Hoppas de tycker om att flyga! :cool:

• Gilla
Reactions: jsn
Toppen