Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

I Spanien brukar man krydda med: Enbär, mynta, kardemumma, kanel, socker och muskot (kanske inte alla samtidigt).

Tack, det var några hela enbär och ett par hela kardemumma som flöt runt tror jag, får väl experimentera lite för att se om man kan få till någon bra kombination. Det såg ju lite trevligt ut om inte annat, då de också hade gigantiska isbitar jämfört med vad min frys tillverkar.

Jag är ställer mig ganska frågande om ni/man klarar av att urskilja vilken Gin det är på enbart smaken om ni kör samma tonic och en låt oss säga en skiva citron. Antar att jag kommer få mothugg här, men rekommenderar att ni provar ett blindtest med ca 5 olika sorters gin. Jag tror att ni kommer bli förvånade...

Föresten i San Sebastian finns ett kul ställe som heter Le Gintoneria som varmt rekommenderas om man gillar Gin & Tonics med en molekylär tvist.

Bra idé! Nästa vecka är det semester, då ska jag prova! :) Ser att jag har Hendricks, Tanqueray London Dry Gin, Tanqueray No 10, Gordon's London Dry Gin står här i skåpet. Dessutom har någon glömt en flaska Star Gin som står i karantän någonstans. Får kanske plocka upp en flaska Bombay idag också.

Personligen dricker jag hellre dry martini än GT. Men om det kommer lite sommarvämre så får jag väl överpröva det beslutet.

När jag var i London senast snubblade vi in på en för mig ny restaurang, La Copita.
Fantastisk liten pärla med suverän mat, men framförallt har de stor-satsat på GT!
De helgar den på olika sätt men man blir inte besviken!
Värt att tipsa om!

Copita Spanish Tapas Bar | London

utdrag ur drinklistan:
Screenshot 2015-04-09 11.14.58.png

Toppen