Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Fantastiska nyheter ju! Ska till Rom med grannarna på fredag, tyckte det var sniket att jag och hustrun skulle åka plus när våra reskamrater tog Go. Nu får man iaf prova den här "perken" då!

Det är som sagt inget aprilskämt.

All dryck ingår för EBD i SAS Go förutom alkohol på inrikesflygningar, vilket har med lagar och regler att göra. Tillsvidare får man visa upp sitt EBD-kort för att nyttja förmånen, senare kommer det gå att läsa av från passagerarmanifestet.

De flesta i Frösundavik har redan tagit påskledigt så eventuella följdfrågor får bli efter helgen.

Detta blir ju mycket intressant. Nu tvingas alltså SAS-personalen mer eller mindre mot alla sina jante-principer och annan ideologisk övertygelse att ta reda på vilka som är premiumpassagerare. Inte nog med det, hela jante ställs på sin spets då även blyga "jag-vill-inte-visa-mig-märkvärdig-pax" tvingas flasha sin status!

Jag tror jag ska köpa en en GO-biljett och ta med mig popcorn :D ;)

Borde man inte ha koll på EBD ombord? Jag skulle hellre betala för en cola eller vara utan än börja vifta med ett kort eller ännu värre nån utskrift från hemsidan, pinsammare kan det knappast bli.
¨
Håller med till 100%. Känns lite skönare hos LH Group där man föregriper det hela med ett "God dag/kväll herr senator Jakob K"

Skulle man inte bara kunna dra sitt diamondkort i kortläsaren som ett kredit/betalkort? Ser det ut som om man köper, men beloppet är 0kr. Säkerställer statistiken o jante bibehålls.
Er det så slemt i Sverige at man ikke vil stå ved de fordele man har kæmpet sig til? Det lyder helt absurd...

Ærgerligt man ikke er Diamond selv, i så fald ville jeg nyde at bestille mad og drikke i ført denne mens jeg fløj svensk indenrigs.

Borde man inte ha koll på EBD ombord? Jag skulle hellre betala för en cola eller vara utan än börja vifta med ett kort eller ännu värre nån utskrift från hemsidan, pinsammare kan det knappast bli.
Ja precis, det påminner om alla gånger jag suttit och kollat på ALLA som handlar ombord för att se om de är nobodys som betalar med kontanter, eller om de har en *G på sitt kreditkort, varpå jag blänger som en tok för att de sitter där och är dryga. Speciellt de som sitter och viftar med sina kort när de ska betala. Extra roligt med alla som viftar så mycket så CC inte får tag i kortet utan måste jaga det. Ja, dessa stunder stunder ombord är trevliga. Jag har ju också märkt att ALLA andra runt omkring brukar bry sig precis lika mycket som jag när andra ska betala...

Joråsåatte, så är det ofta på flyget har jag märkt... ;)

Last edited:
Toppen