Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

LMH

Medlem
När jag pratade med Tallinn för att boka resa över nästa nyår kunde de inte se årets vouchers för att det låg en gammal "på kö". Så jag fick boka en enkelresa ARN-CPH för att få den ur vägen innan jag kunde boka det jag eg ville. Efter korrekt bokning avbokades enkelresan, och nu ligger 2014 först i kön igen.
 

Meazza

Medlem
Jag ringde AmEx, som inte hade någon insikt i min bokning. Dock så hade det enligt kundtjänst varit ett problem för vissa att fel vouchers hade applicerats, så de bad mig att ringa tillbaka till Tallinn för att kolla upp saken. Väl där fick jag besked om att den äldsta vouchern hade använts - "of course". Så jag räknar med det.
 
  • Gilla
Reactions: LMH

Dr. Miles

Expert
Inlägget från: Vad händer med SAS Hong-Kong planer? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Idag gjorde jag en bokning av två bonusbiljetter i business t.o.r. Hong Kong med SK963 och SK964. Använde Amex voucher 2-4-1. Avresa i slutet av oktober och hem i början av november. Kul.
Tack för tipset.
Efter snabb sökning på ANA visade det sig att det finns ganska bra platstillgänglighet på Stockholm-Hong Kong i Business class.
Exempel nedan är för 2 st Business class award mellan Stockholm-Hong Kong under oktober 2015.

Screenshot20150326_1.png

Screenshot20150326_2.png

Screenshot20150326_3.png

Screenshot20150326_4.png
 

mha321

Medlem
Undrar om det verkligen är meningen. Det står på hemsidan att det inte ska gå. Kanske bäst att passa på att boka en tur innan de eventuellt rättar till något :)
 

Homer

Medlem
Undrar om det verkligen är meningen. Det står på hemsidan att det inte ska gå. Kanske bäst att passa på att boka en tur innan de eventuellt rättar till något :)


??
Om du menar att det står "ingen matchning hittades" så kan den enkla förklaringen vara att IT-nissarna inte lagt in det som sökbar destination.
Inte ovanligt.
 

Dr. Miles

Expert
Om ni har gott om poäng på kontot rekommendera jag er att "Boka först, avboka sen när det inte passar" när det gäller bonusresor på SAS Stockholm-Hong Kong linjen.
Avbokningsavgift är gratis för EBG eller högre och 150 SEK per person. Med andra ord försumbar kostnad.
I och med SAS inte debiterar bränsletillägg på sina flygningar, behöver man inte lägga ut mycket pengar heller.
2-4-1 voucher (för en avbokad bonusresa) kan man applicera igen om voucherns giltighetstiden inte har gått ut.
 

Homer

Medlem
Om ni har gott om poäng på kontot rekommendera jag er att "Boka först, avboka sen när det inte passar" när det gäller bonusresor på SAS Stockholm-Hong Kong linjen.
Avbokningsavgift är gratis för EBG eller högre och 150 SEK per person. Med andra ord försumbar kostnad.
I och med SAS inte debiterar bränsletillägg på sina flygningar, behöver man inte lägga ut mycket pengar heller.
2-4-1 voucher (för en avbokad bonusresa) kan man applicera igen om voucherns giltighetstiden inte har gått ut.

Det är väl ingen avbokningsavgift för någon?
Är det inte bara ändringar som kostar?

Edit: åtminstone ska EBS också slippa
Servicearvoden - SAS
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Om ni har gott om poäng på kontot rekommendera jag er att "Boka först, avboka sen när det inte passar" när det gäller bonusresor på SAS Stockholm-Hong Kong linjen.
Avbokningsavgift är gratis för EBG eller högre och 150 SEK per person. Med andra ord försumbar kostnad.
I och med SAS inte debiterar bränsletillägg på sina flygningar, behöver man inte lägga ut mycket pengar heller.
2-4-1 voucher (för en avbokad bonusresa) kan man applicera igen om voucherns giltighetstiden inte har gått ut.

Vid avbokning är poängen brända?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen