Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

Agö

Medlem
Följt forumet en längre tid, men har nu blivit medlem eftersom jag har upptäckt de försämringar som SAS genomför under sommarmånaderna. Som kompensation för detta har jag ett förslag på en förbättring som SAS kan genomföra.

Under sommaren skär SAS drastiskt ner antalet avgångar till flera inrikesdestinationer med följden att många riskerar långa väntetider på bland annat Arlanda till anknytningar med andra kommunikationsmedel än flyg. Vore det inte bra om åtminstone EBG och EBD får tillgång till loungen även när man har Arlanda som slutdestination. Det känns lite snålt av SAS att samtidigt som man kraftigt försämrar för sina mest lojala kunder inte har en vettig lösning så att man får möjlighet till vila eller arbete. Ett alternativ för min del blir annars att försöka att arbeta så mycket som möjlighet hemifrån och skära ner på flygandet.
Tillgång till lounge vid ankomst är aviserat av SAS. Detta gäller dock endast för EBD enligt planerna.
 

MWJ

Ny medlem
Det är ju lysande! Är själv EBD på egna meriter samt har ett TP. Det har känts futtigt att fråga om lov för att komma in i en lounge efter ankomst när det har krisat. Jag kan inte hitta någon information från SAS sida gällande detta. När är det planerat att komma igång?
 

Agö

Medlem
Det är ju lysande! Är själv EBD på egna meriter samt har ett TP. Det har känts futtigt att fråga om lov för att komma in i en lounge efter ankomst när det har krisat. Jag kan inte hitta någon information från SAS sida gällande detta. När är det planerat att komma igång?
Det är nog ingen som vet. Nils Lindhe chattade nyligen med folk på annan sajt och skrev då:

We are well aware of the concerns of our Diamond members to get more value from their status. This is something we will address both in short and long term. We will shortly provide Diamonds with free drink when traveling in Go and lounge upon arrival from international flights at our hubs. We are also working intensively to provide better recognition in the travel chain in spite of the system limitations. Once this is in place, we further improve both open and hidden benefits.

Vad "shortly" rent konkret innebär får väl framtiden utvisa.
 

MWJ

Ny medlem
Det är nog ingen som vet. Nils Lindhe chattade nyligen med folk på annan sajt och skrev då:

We are well aware of the concerns of our Diamond members to get more value from their status. This is something we will address both in short and long term. We will shortly provide Diamonds with free drink when traveling in Go and lounge upon arrival from international flights at our hubs. We are also working intensively to provide better recognition in the travel chain in spite of the system limitations. Once this is in place, we further improve both open and hidden benefits.

Vad "shortly" rent konkret innebär får väl framtiden utvisa.

Kruxet i den intervju som du refererar till så föreslår SAS att det endast är "arrival from international flights.." som får tillgång till lounge även vid arrival. Min frågeställning gällde ankommande från inrikesflygning.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Kruxet i den intervju som du refererar till så föreslår SAS att det endast är "arrival from international flights.." som får tillgång till lounge även vid arrival. Min frågeställning gällde ankommande från inrikesflygning.

Jag är ganska säker att man kan det idag.
 

johhenrik

Medlem
Om spärrarna funkar så gör man det. Men de var ju ur bruk ganska länge, så då var man väl tvungen att visa biljetten eller? Jag flyger inrikes en gång vart annat år, så jag har ju lite dålig koll, men jag vill minnas jag visade biljetten senast.
 

famhanssons

Medlem
Det är ju lysande! Är själv EBD på egna meriter samt har ett TP. Det har känts futtigt att fråga om lov för att komma in i en lounge efter ankomst när det har krisat. Jag kan inte hitta någon information från SAS sida gällande detta. När är det planerat att komma igång?

Vad syftar du på när du säger "egna meriter"??? Finns det något sätt jag inte känner till att nå EBD än Kvalificerade flyg eller Baspoäng?
 
Kommer man inte in i SAS Gold loungen på Arlanda T4 bara med EBG kort?
Du måste ha *A BP egentligen, men gnäller man till personalen att det inte funkar så släpper de in en bara man visar kortet...de har gett upp helt då spärrarna är så pass usla.
I högtrafik brukar de även stå med spärren helt öppen då det helt enkelt tar ca 5 minuter för 10 pax att komma in på samma gång...
 
Toppen