Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Felprägling förra gången gav 6000EB-poäng.... Men visst då gällde det oss som väntat en mindre evighet på Diamondkort.

I mitt fall dröjde det evigheter tills jag fick ett EBD-brandat kort. Hände inget förrän jag sa till. Påtalade detta, men inga tröstepoäng.
Förlängde mitt Elitkort, men ännu har inga 20k baspoäng ramlat in. Två samtal till Amex och "ärendet är under utredning och de inväntar svar från SAS"...

I mitt fall dröjde det evigheter tills jag fick ett EBD-brandat kort. Hände inget förrän jag sa till. Påtalade detta, men inga tröstepoäng.
Förlängde mitt Elitkort, men ännu har inga 20k baspoäng ramlat in. Två samtal till Amex och "ärendet är under utredning och de inväntar svar från SAS"...
Jag skulle tveklöst antasta Amex med frasen "varför får inte jag 6000 Points för mitt försenade EBD-kort när så många andra fått?" Jag tror att väldigt många som blev EBD när den kom och fick vänta på korten till sept-okt fick 6k poäng. Sen fick jag 6 k till för att korteländet var felpräglat när det väl kom.

Jag hade fel tryck på mina kort, och fick hem nya idag. Bifogat fanns foldrar om Eurobonus från i augusti 2014 - med de gamla statusnivåerna bland annat.

Jag skulle tveklöst antasta Amex med frasen "varför får inte jag 6000 Points för mitt försenade EBD-kort när så många andra fått?" Jag tror att väldigt många som blev EBD när den kom och fick vänta på korten till sept-okt fick 6k poäng. Sen fick jag 6 k till för att korteländet var felpräglat när det väl kom.
Har även tagit frågan till SAS och Diamond-supporten nu.

Fick nya kort idag med Diamond som såg rätt ut.

Däremot undrar jag om det går att få brukarens EBG-status på extrakort? Någon som frågat Amex? Min fru är ju EBG och det skulle vara skönt för henne att slippa ett kort till i plånboken.

Har även tagit frågan till SAS och Diamond-supporten nu.

Idag fick jag svar från SAS:

"Hej Rob74,
nu har jag fått besked från min support gällande dina Amex-poäng.
De har varit i kontakt med Amex och tydligen har du fått felaktig information
från Amex angående när du skall få dina poäng.
De (American Express) kommer att kontakta dig under dagen idag."

Vad kan vara felaktig info här?
Nytt år, nya regler, kortavgiften betald i januari...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen