Är det bara den som har Amex huvudkort som kan använda vouchern, eller kan även en extrakortsinnehavare använda den?
Tallin har sagt till mig att det gåt att användar voucher till en annan person. Tydligen nya vouchern som jag fick för 2 månader sen.
Ring till Tallin ...![]()
Att boka till annan person går utmärkt men mig veterligen måste poängen komma från voucherns konto. Öppnar upp för viss voucherhandel annars.
Idag blev jag riktigt förvånad. Jag nyttjade mina 2st 2-4-1 till Chicago och var tvungen att flyga economy 1 sträcka och Business 1 sträcka. Min kunskap sa mig att jag ändå var tvungen att betala för den dyrare när jag mixar klasser (dvs 100.000 poäng för business, som med 2-4-1 blir 50.000). Till min glädje visade sig att de endast har tagit 40.000 poäng (80.000/2). Såldes verkar det som om det går att mixa klasser och det då blir billigare.
Det kanske är officiellt och då har jag missat det. Hur som haver blev jag glatt överaskad.![]()
Ja, så har jag också för mig att det är.Tro bara den delen med att man måste betala för den dyraste delen gäller på Star Alliance bokningar. Bokar du sas så betalar du ju med poäng för varje klass för sig, om du enbart har dom i bokningen vill säga.
Yes, det går. Tallin skapa helt enkelt 2 olika bokningsnummer. T.ex. en för Pappa och Emil, en för Mamma och Ida.
Dock kan det var väldigt svårt att hitta 4 st. platser i C vid samma flight.