Senaste nytt

BA erbjuder 50% bonus vid köp av Avios till 25 feb

2 turer i ekonomi till San Fransisco eller Los Angeles ger ungefär lika många Avios för Silver/Guld
och då får man TPs på köpet, mellanskillanden mot att köpa poäng får man kompenera sig för i loungerna.

Om du "bara" har Silver så får du skynda på, för från 28 april så får silvermedlemmar endast 50% bonus Avios, istället för som nu 100%.

Om du "bara" har Silver så får du skynda på, för från 28 april så får silvermedlemmar endast 50% bonus Avios, istället för som nu 100%.

Nej, om du bokar före 28/4 får du 100% oavsett när du flyger, se här http://www.businessclass.se/forum/threads/Ändring-för-intjäning-och-användning-av-avios-och-tps.22439/

Däremot ändras ju kostnaden för användning av poäng efter 28/4, speciellt med partners
@Dr. Miles miles två tidigare exempel kommer då att kosta 50% mer, alltså 75.000 Avioser. (zone 4 peak)

Bra erbjudande. Passade på att köpa fullt ut. Dr. Miles tipps TXL-AUH med AB verkar ganska ok och dessutom med låga bränsletillägg. Synd att QR har så höga bränsletillägg.

Allt verkar dyrt när man bokar via BA när det gäller bränsletillägg. Jag bokade ARN - CPT med QR med USDM poäng och det var inga bränsleavgifter utan bara skatter på 421 SEK. Det blir väl en förämring när det övergår till AA då AA verkar ta ut höga bränsleavgifter.

Homer, jag vet att nuvarande regler gäller för bokingar till 28 april, men det är bra att du påminner eftersom alla kanske inte har denna info. Jag tänkte på lite längre sikt att en silvermedlem bara får 50% istället för 100% bonus Avios.

Synd att det inte går att använda "off-peak" för BA partner airlines. Efter 28 april får man väl hålla sig till zon 1-3 som inte får någon höjning, förutom i first class.

Toppen