Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Vad har ni för erfarenhet av SAS att erbjuda bra priser för resande ifrån t.ex. Beijing till ARN? Prissätter de för utlandskunder på liknande vis som för de som börjar resan i Sverige? Som tidigare boende i Hongkong, märkte jag att Finnair hade olika promotionperioder för svenskar och Hongkong-bor, däremot var prisnivån ganska lik.

Hej på er Hong Kong Experter !

Funderar på att dra till Hong Kong v44 med familjen ! Är det en ny A330 eller en ombyggd som kommer trafikera den linjen då ?
Någon som vet ?

Vad finns att göra i Hong Kong för fru och 11 årig son ?

alla tipps mottages tacksamt !

Hej på er Hong Kong Experter !

Funderar på att dra till Hong Kong v44 med familjen ! Är det en ny A330 eller en ombyggd som kommer trafikera den linjen då ?
Någon som vet ?

Vad finns att göra i Hong Kong för fru och 11 årig son ?

alla tipps mottages tacksamt !

Hong Kong linjen kommer från början att trafikers med både nya A330 och A340

Det som nu fattas är en riktigt bra invigningskampanj från SAS sida till HKG linjen! Och då menar jag inte 4999kr i eco:( kom igen SAS så får vi till ett BC plan i september:)

Det som nu fattas är en riktigt bra invigningskampanj från SAS sida till HKG linjen! Och då menar jag inte 4999kr i eco:( kom igen SAS så får vi till ett BC plan i september:)
Ca 5.000 SEK (ca 527 EUR) inkl. skatter för Stockholm-Hong Kong t/r med direktflyg anser jag att det är bra pris redan nu.

För er information, vad europeiska flygbolags direktflyg från sina hubbar till Hong Kong kostar under oktober-november 2015.
  • Turkish Airlines tar ca 610 EUR inkl. skatter för Istanbul-Hong Kong t/r
  • Lufthansa tar ca 670 EUR inkl. skatter för Frankfurt-Hong Kong t/r
  • Finnair tar ca 735 EUR inkl. skatter för Helsingfors-Hong Kong t/r
  • KLM tar ca 815 EUR inkl. skatter för Amsterdam-Hong Kong t/r
  • Air France tar ca 840 EUR inkl. skatter för Paris-Hong Kong t/r
  • British Airways tar ca 700 GBP (ca 958 EUR) inkl. skatter för London-Hong Kong t/r
Enda undantag som är billigare än SAS är Aeroflot och Transaero.
  • Aeroflot tar ca 345 EUR inkl. skatter för Moskva-Hong Kong t/r
  • Transaero tar ca 445 EUR inkl. skatter för Moskva-Hong Kong t/r

Toppen