Senaste nytt

bmi Diamond Club och dess framtid (2012-DEC-31 är slutdatum)

Nu har Virgin Atlantic klagat till EUs konkurrensmyndighet och kräver att BAs köp av BMI stoppas.

Framförallt anser man att de tre viktiga rutterna från London till Manchester, Edinburgh och Aberdeen helt skulle hamna under BA monopol med högre priser och lägre turtäthet som följd.

(Källa: Reuter)

Eftersom EU kommissionen har tidigare avslog merger mellan Olympic Airways och Aegean pga risk för monopol i Greklands inrikesflygmarknad, så är det inte helt omöjligt att de(EU) fattar liknande beslut.

Dock som bmi fans blir jag inte glad om bmi går i konkurs i ställer heller.

marketing spiel av Branson. :)
Klart han klagar, något annat vore överraskande. Frågan är när Virgin Atlantic går med i Star.

Bumpar den här tråden lite: Bmi har ju just nu en 20% extra poängkampanj när man köper poäng. Jag brukar ha en personlig värdering på att 100 poäng är värd 10-12 kr när jag jämför olika alternativ, vilket skulle innebära att 24.000 poäng för £255 känns attraktivt. Jag har dock inget speciellt att använda poängen till just nu, men skulle inte gråta floder om poängen i framtiden överförs till Miles&More (Lufthansa), Executive Club (BA) eller ens Virgin Atlantic (vilket kanske är tredje intressenten), på alla dessa bolag har jag lite för lite poäng för att kunna utnyttja på bra sätt.

Frågan är ju enbart om poängen på något sätt kan bli värdelösa (dvs om Bmi säljs utan Diamond Club, som därefter läggs ned). Chansen för detta måste väl vara väldigt minimal?

Frågan är ju enbart om poängen på något sätt kan bli värdelösa (dvs om Bmi säljs utan Diamond Club, som därefter läggs ned). Chansen för detta måste väl vara väldigt minimal?

Det finns tyvärr ingen garanti att dessa flygbolag (British Airways, Lufthansa, Virgin Atlantic) konverterar bmi miles till sitt bonusprogram 1:1 ratio.

Toppen