Air France/KLM
Företagsrepresentant
Ja du, det tog ca. tre månader för mig att få svar på min request vilket var en ren standard mail som tydligt visade på att personen inte riktigt läst igenom (då räknar jag inte med den del av korrespondansen som refererade till mig som "Ms"). Ursprungsklagomålet byggde på 1. flertal omgångar bristande service och bemötande och 2. en vara som beställdes för 6-månader sedan men uteblivit (dock redan debiterats).
Efter att åter igen kontaktat Flying Blue kom en marginell kompensation tillsammans med kommentaren "I hope that you will recognise this gesture for what it is and make the gracious decision to allow you and us to move on from these events."vilket även det känns som en ren brush off.
Eftersom en del av klagomålet var gällande en vara som beställts via AF´s webshop i Augusti/September framkom även (efter flertal förfrågningar) att jag måste kontakta deras underleverantör(!).
Vet inte vad ni andra har för erfarenheter/åsikter men det är aningen svårsmällt att behöva vänta ca. 4-månader för att 1, bli dåligt bemött med lång ledtid pga. ursprungligt dåligt bemötande och 2, bli hänvisad till en underleverantör och inkastad i deras företagsbyråkrati.
Hur skulle ni göra? Vara nöjda med den lilla gesten som gavs som kompensation och ta upp kontakten med underleverantören eller forsätta hävda rätt?
Oj oj oj, det här låter förfärligt och inte alls som att vi gör vad vi kan för att hjälpa våra kunder. Jag vet att det inte hjälper Er för tillfället men jag vill ändå att Ni skall veta att detta är uppe på agendan hos Management. Vi har lyssnat på feedback från kunder och vet att detta är ett område vi måste förbättra och det omgående. Christian, om du har tid, kan du maila till mig tipalitz@airfrance.fr så att jag kan ställa lite mer frågor för att sedan föra vidare till Management. Det vore toppen att ha lite konkreta exempel. Ber verkligen om ursäkt för hur du har blivit behandlad av vår kundservice. Mvh Tina