Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Trist att SAS höjde priserna för ungdomsbiljetterna ganska rejält. Nu finns det inte så mycket incitament att flyga SAS i Europa, såvida man inte måste.

Har nu läst denna tråd av och till under en tid och förundras .. ska till en destination i maj där SK blev bästa valet (direkt flight), med de övriga blev det lite krånglig routing och kunde inte ta ut någon award biljett till sagda destination. Så vaför inte passa på och prova SK, det var längesedan. Hur som haver; det blev bokning i 'C', det står angivet 'Plus' och affärsklass, men i Amadeus står det 'Premium Economy'. Skulle inte säga att biljetten var särskilt billig ... Nåja, det ska vara långt fram i kabinen (rad 2 eller 3), jag tänker vara bland de första att borda, efter at ha läst här (!), och så vidare ...
Men, är det ingen konkurrens? Andra bolag som jag flyger med, inom Europa, har konsekvent prio-boarding, seat-block, bra och engagerad service, varm mat i affärsklass eller PE, champange, etc. Och prio-märkt bagage kommer oftast först på bandet, utom på Arlanda men det tycks vara oavsett bolag ...

Om man gör ett claim för tex en försening och yrkar på ersättning via formuläret på hemsidan så blir € ett ? när formuläret skickas... :)
inte undra på att det är svårt att vara precis i sina krav. Får skriva ut det med bokstäver nästa gång.

Hej ,
Jag blir galen!
Denna diskussion kanske borde ha legat under SAS det är gjorde ni INTE bra men är rädd att mitt inlägg försvinner i massan :).

Bokade precis en resa inom Europa hos SAS.
Jag bokade i SAS plus och betalade ca 37000kr för detta.
För det första tog bokningen lite för lång tid och jag kastades ut - ok, inga konstigheter tänkte jag och började om. Det pris jag får då är ca 44000kr och det tänker jag ju inte betala så jag ringer till kundservice och får prata med en trevlig medarbetare som hjälper till.
Efter 2 minuter max - ser jag att ett namn blivit fel på bokningen och ringer då igen för att ändra.
Får då prata med en synnerligen icke serviceminded kvinna som säger att jag måste betala 500kr om jag vill lägga till ett namn på bokningen.
- Jag skrattar och nämner att jag precis för 2 minuter sedan gjorde bokningen och frågar om hon skojar.
Nej , det kostar 500kr säger kvinnan.. Eller så bokar du av biljetter och bokar den på nytt.
- Ja ha säger jag, ( och då jag inte är någon duvunge vet jag att det kanske inte blir samma pris ) men är det säkert att det är samma pris då frågar jag.
-Ja absolut, biljetten släpps på en gång det brukar det alltid göra.
Jag var mycket tveksam till detta men säger att jag får tro på henne.
Vad händer tror ni ?
Givetvis finns inte biljetten till det pris jag betalade först ,utan är ca 1000kr dyrare.
Detta gör mig mycket irriterad och ringer upp kundservice igen.
Får då prata med en osäker man som svamlar om y biljetter hit och dit och som till slut går och frågar sin mentor ( hans ord ).
Detta leder absolut ingenstans och det slutar med att vi lägger på.
Jag är nu på väg att avboka resor för över 35000kr pga denna osmidighet.
Behöver SAS inte vartenda öre ?
Vad är det för kundservice de har som är så osmidiga ?
SAS kan nå upp till forna status om de börjar titta på det som verkligen spelar någon roll.
Dvs sina kunder !
Vad tycker ni ?
/ Gittan
SAS Guldmedlem ?

Last edited:
Trist oplevelse. Jeg har dog svært ved ikke at tænke på @agehall og hans 10 bud...

Jeg havde nok ignoreret det fejlagtige navn, det giver sjældent problemer.

Noget andet, jeg booker altid den nye billet før jeg afbooker den gamle, så stiger priserne ikke lige pludselig.

Forøvrigt, hvorhen i Europa koster en billet 44000kr?

/Christian
SAS Sølvmedlem

Resa för 8 personer =) missade detaljen. Tänkte att det var givet, sorry.
Men servicen eller brist på service var det jag ville poängtera.
MVH
Gittan

Toppen