Senaste nytt

SAS Wifi och Eurobonus Gold

Enligt broschyr ombord på SK4676 idag så är WiFi numbera gratis i Plus och för Gold/Diamant. För Go ska det kosta pengar. Dock verkar dom inte ha infört nån verifering än, för jag kan surfa utan att ha uppgett några uppgifter.

Från hemsidan! WiFi är gratis för Guld- och Diamantmedlemmmar och för resenärer i SAS Business och i SAS Plus. Resenärer i SAS Go betalar 49 SEK (1000 EuroBonus-poäng) inom Skandinavien och Europa samt 149 SEK (3000EuroBonus-poäng) till övriga världen.
Det ser ut som på flygningarna inom Europa har blivit billigare men på long haul flygningar har blivit dyrare än förut.

På flygningar inom Skandinavien och Finland:
DKK 59, NOK 59, SEK 69, EUR 8, GBP 7, USD 10

På flygningar utanför Skandinavien och Finland:
DKK 89, NOK 89, SEK 99, EUR 12, GBP 9, USD 15
http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-wifi-avgift-för-ekonomiklass-från-27-september.6729/

Har åkt med SAS "wifi plan" 2 gånger av XXX flygningar! Det måste börja installera i fler maskiner ...

Ännu värre statistik för mig - en gång mellan Dublin och Oslo. Och den gången fungerade det inte öht.

Bortsett från Erik Viking är det väl endast Boeing 737-800 utan Winglets som har wifi ombord? De maskinerna är väl minst svåra att ha turen att hamna på ex-Oslo?

Norwgian har väl fortfarande gratis wifi på sina flygplan? Bortsett Dreamliner och äldre 737-300 om det nu finns några kvar av sistnämnda.

Dom här priserna var det när jag flög igår
B-IGcIHIcAAzycS.jpg:large

Toppen