Senaste nytt

Fredagstråden™

Suttit med resesällskap över mobilen och försökt checka in för att få platser nära varann.
Väninnan kunde checka in hela vägen, en familj på 4, utan att betala extra trots att det var mer än 22 timmar kvar till avgång.
Jag försökte, nekades på sajten för sista sträckan. RIngde kundtjänst som kunde se att jag trots allt ändå lyckats boka plats.
Skumt men blev ju bra till slut. Kunde även så här i elfte timmen boka glutenfritt på alla mina flighter.

Har nästan glömt bort hur jag packar och nu när jag inte bor i min lgh pga stambyte ligger ju prylarna inte på rätt plats. En utmaning.

Ska hinna med lite lunch och shopping innan jag kan slappna av.

@rob74
Oklart om den befinner sig så långt från Tyskland, kostar ca 1000 SEK per liter.

Jag tycker personligen att den är god som GT med lite citron. Det är många som inte tycker att den fungerar i GT p.g.a komplex smak. Den gör sig bra i en martini men då måste man ha en rätt bra ekvivalent vermouth.

Om du är osäker tycker jag i alla fall att du ska lukta på den, den luktar "skog".
Ok! De hade den inte här, men ska definitivt testas nästa gång jag råkar på den.

Smittfebran tog omtag. Har varit lugnt denna vecka.
Och på det kommer man på att man missat att utländska bolag har svårt att läsa norska :(
Bara att börja översätta dokument .......

Suttit med resesällskap över mobilen och försökt checka in för att få platser nära varann.
Väninnan kunde checka in hela vägen, en familj på 4, utan att betala extra trots att det var mer än 22 timmar kvar till avgång.
Jag försökte, nekades på sajten för sista sträckan. RIngde kundtjänst som kunde se att jag trots allt ändå lyckats boka plats.
Skumt men blev ju bra till slut. Kunde även så här i elfte timmen boka glutenfritt på alla mina flighter.

Har nästan glömt bort hur jag packar och nu när jag inte bor i min lgh pga stambyte ligger ju prylarna inte på rätt plats. En utmaning.

Ska hinna med lite lunch och shopping innan jag kan slappna av.

Packa VARMA kläder - det är snorkallt i Chicago! Vi pratar -10°C eller lägre och med windchill och lake effect så känns det fruktansvärt kallt...

Mitt mest morbida inlägg hittills...Efter landning igår så dog min stolsgranne (hjärtstillestånd) strax innan vi nådde gate. Så jävla (ursäkta) fort ett liv kan ta slut. Det tycktes för övrigt vara så att SAS saknade både defibrillator och andningsmask ombord.

Mitt mest morbida inlägg hittills...Efter landning igår så dog min stolsgranne (hjärtstillestånd) strax innan vi nådde gate. Så jävla (ursäkta) fort ett liv kan ta slut. Det tycktes för övrigt vara så att SAS saknade både defibrillator och andningsmask ombord.
Usch vad läskigt. :/

Packa VARMA kläder - det är snorkallt i Chicago! Vi pratar -10°C eller lägre och med windchill och lake effect så känns det fruktansvärt kallt...

Tack för omtanken!
Har med mig två dunjackor, en tunn under och en tjockare lång att ha utanpå. Pälsmössa som går över öronen, varma stövlar och ullsockar.
Får nog leta rätt på superunderstället eller långkallingar, enda som saknas tror jag.
Sen får vi hålla oss inomhus i malls, caféer, restauranger eller loungen. ;-)
Resesällskapet har bokat hyrbil och jag hoppas det mesta går att ordna från dörr till dörr.

Tråkigt att höra.
Klassiska hjärtkompressioner och mun mot mun?

Toppen