Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

DeGiro har nog inte fått in rutinerna, fast när jag ringde kundtjänst svarade de direkt. När händer det på en svensk bank? Pengarna ska vara på kontot på måndag om du begärde bankgiro-betalning igår torsdag.
Jämför infon igår 22 jan 2015 med dagens info. iDeal går bara att använda om du har bankkonto i (vissa) nederländska banker.
image.jpg

image.jpg

Last edited:
Följer detta med spänning och popcorn, ska uppgradera mitt kort om det nu blir nedgraderat vid midsommar, harl mirakulöst nog klarat mig att hålla mig kvar som platinum med ca 10 nätter per år på Accor i snart 3 år.

Fick mitt nya Accor-kort med Platinumstatus hemskickat igår. Jag hade lyxat till det och köpt 10 aktier, så nog verkar det fungera bra med mindre än 50 aktier.

Pengarna har ännnu inte satts in på mitt konto på DeGiro. Efter kontakt med kundtjänst på 08-52500220 fås ny information om att de behöver ha kopia på legitimation samt kontoutdrag inkl namn och IBAN. Detta för att kontrollera identiteten. De jobbar på att få till MobiltID men det är ännu inte infört. Kopia skickas till antingen kunder@degiro.se eller till
DeGiro
Anstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Nederländerna

Edit: Enligt mail som skickats ikväll är postadressen en annan, enligt kundtjänst har de flyttat idag till ny adress enligt ovan.
DEGIRO
Herengracht 442
1017 BZ Amsterdam

Last edited:
Nu har jag också köpt Accra via DeGir0. Det var väldigt enkelt att köpa, valde Xetra (Frankfurt) men det går såklart även att handla på Euronext (Paris). Vet inte om det är en skatteskillnad, Frankrike har en annan kapitalbeskattning än Tyskland. Har skickat in medlemsnummer i Accra samt kopia/pdf på aktieägarbevis enligt @kexxcream instruktioner (inlägg #493) för inträde i Your Le Club Accra hotels P1atinum loyalty card .

Edit: avsiktligt felstavat

Last edited:
Nu har jag också köpt Accor via DeGiro.se. Det var väldigt enkelt att köpa, valde Xetra (Frankfurt) men det går såklart även att handla på Euronext (Paris). Vet inte om det är en skatteskillnad, Frankrike har en annan kapitalbeskattning än Tyskland. Har skickat in medlemsnummer i Accor samt kopia/pdf på aktieägarbevis till comfi@accor.com enligt @kexxcream instruktioner (inlägg #493) för inträde i Your Le Club Accorhotels Platinum loyalty card- Accor .

Med tanke på att det är fransoser inblandade, funkar det att kommunicera på engelska med dem eller måste man försöka uttrycka sig på franska när man begär att bli aktieägarmedlem?

Toppen