Senaste nytt

Fredagstråden™

Idag bär det iväg på en resa med 101 bussen till Bollebygd, Först anslutningsbuss 16 från Eriksberg. Det är en "avard"resa eftersom vi använder de provåkarkort men kunde få via länk här på forumet tidigare under veckan. Returresan blir samma routing med givetvis åt motsatta hållet. Har varit på resmålet tidigare och brukar tyvärr drabbas av den så kända turisthuvudvärken som dessutom gör personen som drabbas passiv och slapp när den slår till dagen efter. Hoppas givetvis på en bra seating helst då på andra våningen. Även där är stolarna de kända 94gradersstolarna med en pitch som är näst intill omätbar.
Ha en trevlig och skön helg ni andra :)

Om ditt födelsedatum knappas in i bokningssystemet (vilket det normalt görs vid incheckningen om du är utlänning och har visat ditt pass) kommer bokningssystemet automatiskt spela upp Happy Birthday varje gång någon i receptionen går in på din bokning på din födelsedag.

Så fungerar det i alla fall på Radisson Blu hotell.

Jag fick ingen extra uppmärksamhet när jag flög med THAI, Lufthansa och Singapore Airlines då jag flög på min födelsedag. Ingen tårta, ingen champangne. :eek:
Jag matade in mina passuppgifter(inkl. födelsedatum) på Advanced Passenger Information System(APIS) ju...

Jag har däremot lyckats hamna i något register hos Singapore Airlines för jag har varit med om att pursern kommit till mig i ekonomiklass och bett om ursäkt för att Business Class var full. Han kom endast till mig och var jättetrevlig innan han gick igen.

Dom sätter alltid mig på 17A om möjligt också men det är en annan historia ;)

Kort reserapport:
Ingen andravåning eftersom det var 1 våningsbuss. Inga tillbud eller händelser förutom att någon okänd stal min högerhanske på bussen. Känner att turisthuvudvärken kan ha smittat mig, men får se i morgon.

Kort reserapport:
Ingen andravåning eftersom det var 1 våningsbuss. Inga tillbud eller händelser förutom att någon okänd stal min högerhanske på bussen. Känner att turisthuvudvärken kan ha smittat mig, men får se i morgon.
Om det var en Vässtrafik buss kan du ju gå till hittegodsen på Slussplatsen och se om de hamnade där efter ett par dagar. Alternativt om det var Orusstrafik ringa till de.
Dock rekommenderas Borasrutten till att få åka dubbeldäckare. Du kan också testa pendeln till andra metropoler i Västra Götaland: Vänersborg, Uddevalla, Borås, Lerum/Alingsås eller Kungsbacka. Du behöver inte åka hela vägen, går bra att t.ex. fixa hela reseplanen på Nils Ericsson och sen hoppa av tåget i Kungälv/Ytterby och ta Grön Express till Mölnlycke och sen ta pendeln till Borås därifrån.
Eller vaför inte åka vidare till Marstrand och softa efter att ni ha följt Lasse-Majas spår på Carlstens fästning på andra våningen av mysiga café på ön(tror det hette Matilda).

Grattis, agehall!
Grattis Agehall, åtminstone hotellet borde ha gjort något.
Grattis på födelsedagen Agehall!

Tack, men ni på redaktionen var ju redan bland de första att skicka en gratulationshälsning. Jag förutsätter att ni hade redaktionsmöte som dragit över lite och råkade se att jag hade födelsedag. Det uppskattas att ni tog er tid att formulera en lite hälsning kl 0001... :)

Apropå inlägg är du dessutom skrikande nära att bli vår första medlem som passerar 1000 inlägg.

Korrekt. Det tog mycket längre tid än väntat, för jag har inte haft tid att hänga med på forumet så värst mycket efter SkyTeam-eventet häromveckan, men nu har jag äntligen passerat 1000 inlägg. Även om det inte är någon tävling, så är det svårt att bortse från siffrorna.. Jag noterade att även Roger J har varit lite inaktiv sista tiden eftersom jag, trots min "frånvaro" lyckats gå om honom och närmar mig nu Concorde... Dig och AHO ligger man ju dock långt efter.

Toppen