martini115
Ny medlem
Hej, undrar om SAS prioriterar Diamond före guld vid uppgraderingar ? Har dom koll på det eller inte ? Någon som vet ?
I nuläget går det inte att se i systemet vem som är Diamond. Så det formella svaret är ganska garanerat ja, Diamond har garanterat prioritet över Gold vid en situation med överbokning/uppgradering, men det mer praktiska svaret i de flesta fall är nog nej. Det enda sätt för personalen att känna till vem som är Diamond är om kortet i något läge visats upp och noterats av personalen, t.ex. vid manuell incheckning vid disk eller vid gaten, annars blir det svårt. Detta kommer fixas under våren när EBD-prefixet läggs till framför kortnumret.Hej, undrar om SAS prioriterar Diamond före guld vid uppgraderingar ? Har dom koll på det eller inte ? Någon som vet ?
Det är en hårdkodning i Amadeus som sas var med och utvecklade för en massa herrans år sen. Alltså detta har ingenting med sas it system att göra längre då dessa uppdaterades i samband med lanseringen av EBD. Alla system på flygplatserna är baserade på datakopplingar mot amadeusTycker fortfarande det är helt idiotiskt att SAS har hårdkodat in statusen i kortnumret och därmed skapar massa jäkla problem när man byter status eller en ny nivå införs till exempel.
Är det några andra program som har gjort (enligt mig) samma taffliga lösning?
Galet är det hursomhelst!Det är en hårdkodning i Amadeus som sas var med och utvecklade för en massa herrans år sen. Alltså detta har ingenting med sas it system att göra längre då dessa uppdaterades i samband med lanseringen av EBD. Alla system på flygplatserna är baserade på datakopplingar mot amadeus
Det är en hårdkodning i Amadeus som sas var med och utvecklade för en massa herrans år sen. Alltså detta har ingenting med sas it system att göra längre då dessa uppdaterades i samband med lanseringen av EBD. Alla system på flygplatserna är baserade på datakopplingar mot amadeus
Ptja, även om jag håller med om att det är dumt så har det ju fungerat i rätt många år. Finns ju ett o annat dumt beslut man själv får ångra från implementationer man gjorde för många år sen.Det här låter lite som när SAS beställer flygplan. Specialkonfigurera dem sönder och samman så att de är helt unika...
Att Amadeus gick med på något så dumt tycker jag verkar otroligt!?!