Beställde SAS American Express Elite - saknar EuroBonus poäng

flyingerik

New member
Fick idag in mina eb-extrapoäng för föregående månads kortköp.

när jag loggar in på amex står det att ca 5000 EB dragits "auto-sweep" vilket stämmer överens med utgifterna.

Dock har endast ca 20 % dvs 800 kommit fram till mitt eb-konto.



Någon annan som råkat ut för liknande?
 
FlyingErik skrev:Fick idag in mina eb-extrapoäng för föregående månads kortköp.när jag loggar in på amex står det att ca 5000 EB dragits "auto-sweep" vilket stämmer överens med utgifterna.Dock har endast ca 20 % dvs 800 kommit fram till mitt eb-konto.Någon annan som råkat ut för liknande?Klicka för att utvidga...
Inte jag, det låter lurigt. Du har inte bytt kort nyligen, tex från Amex Premium till Elite?
 
Hmm, lite konstigt. Alltså, det händer mig regelbundet att inte hela 20% av spend kommer. Amex ligger alltid efter med att överföra poäng till mig, men det som står på deras hemsida brukar stämma med det som står hos SAS.
 
Jakob Österberg skrev:Inte jag, det låter lurigt. Du har inte bytt kort nyligen, tex från Amex Premium till Elite?Klicka för att utvidga...


Jo jag bytte kort precis när Elite började erbjudas, men det stämde med överföringen förra månaden.

Har ingen spend längre på premiumkortet




nota bene skrev:Hmm, lite konstigt. Alltså, det händer mig regelbundet att inte hela 20% av spend kommer. Amex ligger alltid efter med att överföra poäng till mig, men det som står på deras hemsida brukar stämma med det som står hos SAS.Klicka för att utvidga...


Jag får ta och ringa amex kundtjänst imorgon om det inte har löst sig.

Ska samtidigt passa på att klaga då jag inte kunnat se min totala spend överhuvudtaget sen bytet till elite.

'

Tack för svaren
 
Om man byter till Elite så får man ju ett helt nytt konto vilket innebär att om man har ändrat förfallodag tex så är det back to basic igen, har du e-faktura så är den borta etc. Lite störigt imho..
 
Unicornone skrev:Om man byter till Elite så får man ju ett helt nytt konto vilket innebär att om man har ändrat förfallodag tex så är det back to basic igen, har du e-faktura så är den borta etc. Lite störigt imho..Klicka för att utvidga...
All kontohistorik raderas också. Känns väldigt oflexibelt.
 
Mina poäng har dragits av amex men inte kommit in på sas, någon som vet hur lång tid det brukar ta, dragna den 13, brukar få in den 14 men inte denna månaden?
 
Back
Top