Senaste nytt

En kille i USA blev stämd av United och Orbitz för att han skrev om "Hidden city"

Swisser

Medlem
Bra tipps!

Hur hittar ni dess lägre prissatta alternativ (A-B-xx) ? Är det trial-and-error som gäller eller finns det någon logik i tillvägagångssättet?
 

thh

Medlem
Tycker de som förespråkar att man ska använda Hidden city ticketing också att det är lika okej att flygbolaget överbokar och lämnar dig utan någon som helst ersättning på någon liten skitflygplats mitt ute i ingenstans eftersom de inte trodde att någon skulle dyka upp? Eller är det bara när ni tjänar på det som avtalsvillkor är frivilliga?
 

chlu34

Ny medlem
Senast i Fredags så körde jag denna variant: Fort Lauderdale - Newark - Buffalo med United First Class och som kostade $392
Samma resa samma bokningsklass, fast enbart mellan Fort Lauderdale - Newark kostade $535.

Bad om att få bagaget till Newark och inte till Buffalo, efter en stunds pustande från Uniteds personal
(det var nämligen "helt omöjligt" att skicka väskorna enbart till Newark) gick damen vid incheckningen med på detta.

Inga problem med bagaget i New York. Nu inväntar jag bara poängen för FLL - EWR (om jag får några vill säga)
 
Tycker de som förespråkar att man ska använda Hidden city ticketing också att det är lika okej att flygbolaget överbokar och lämnar dig utan någon som helst ersättning på någon liten skitflygplats mitt ute i ingenstans eftersom de inte trodde att någon skulle dyka upp? Eller är det bara när ni tjänar på det som avtalsvillkor är frivilliga?
Intressant tanke ändå. Många här är ju väldigt pålästa om sina rättigheter och drar sig inte för att försöka få kompensation för ljusa IFE-skärmar, ombokningar till det bättre osv. Jag säger inte att det är fel, man har ju rätt till det (även om vissa saker som tas upp ibland gränsar till snikenhet). Hur ställer man sig då till att själv bryta avtalet genom att hoppa över sista benet?

Med tanke på det något vidlyftiga resonemanget som förts avseende traktamente antar jag att vissa tänker att man har rätt att göra såhär och flygbolagen får skylla sig själva.
 
Tänker åka CPH - Houston i april och vill prova Uniteds 787 mellan Frankfurt och Houston. Blir betydligt billigare om jag bokar CPH - Dallas. Rutten blir då CPH-FRA-Houston-Dallas och sedan tillbaka samma väg igen. Kan jag hoppa av i Houston och strunta i flighten till Dallas och sedan påbörja hemresan i Dallas utan några problem?
 

charlesswe

Medlem
Tänker åka CPH - Houston i april och vill prova Uniteds 787 mellan Frankfurt och Houston. Blir betydligt billigare om jag bokar CPH - Dallas. Rutten blir då CPH-FRA-Houston-Dallas och sedan tillbaka samma väg igen. Kan jag hoppa av i Houston och strunta i flighten till Dallas och sedan påbörja hemresan i Dallas utan några problem?

Absolut INTE.
 
Toppen