Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jag har 60550 intjänade EBpoäng hittills under mitt kvalår som avslutas 31/3.

Ska jag satsa på EBD är den stora frågan? Jag har en kanske två helger på mig att flyga in 40000 p.

Det kan bli omotiverat dyrt då jag inte har några resor med *A bokade just nu.

Vad säger ni? Hjälp mig med tips på hur jag ska göra :).

Jag har 60550 intjänade EBpoäng hittills under mitt kvalår som avslutas 31/3.

Ska jag satsa på EBD är den stora frågan? Jag har en kanske två helger på mig att flyga in 40000 p.

Det kan bli omotiverat dyrt då jag inte har några resor med *A bokade just nu.

Vad säger ni? Hjälp mig med tips på hur jag ska göra :).

Vilken EBD-förmån är det som är intressant? Soft-landing till EBG?

Vilken EBD-förmån är det som är intressant? Soft-landing till EBG?

Det är den enda som är intressant. Vilket gör att jag tvekar in i det längsta om det är värt tiden/pengarna.

Men visst en ARN-HNL som ger en massa poäng skulle ju vara rätt kul. Men svårt att göra en fre-sön :).

Att försöka flyga ihop 40k poäng under en helg enbart för att nå EBD känns inte helt motiverat, speciellt inte med tanke på att det i nuläget är i princip same as EBG. Jag skulle nog göra som doktorn ordinerat och fixat ett nytt EBG nästa period på Star Alliance-dealen, och fått en skön semester samtidigt, sen beroende på hur mycket du flyger under nästa period kanske du har möjligheten att sikta på att nå ett EBD då istället.

Kan ju dock tillägga att alla ens beslut inte är direkt rationella. Jag flög själv ihop 20k i höstas på två MR:s för att nå EBD, då jag inte flyger lika mycket med jobbet nu (föräldrarledighet).

Om det var värt den tiden/pengarna? Verkligen inte. Om jag hade sjukt kul? Helt klart!!! ;)

En kanske udda fråga. Men får man några baspoäng/antal flights när man flyger för poäng?
Tillägg är att jag bokat med Thai Airways via SAS med 2-4-1-voucher.

Toppen