Jag känner mig lite förvirrad av Turkish Airlines hemsida (www.turkishairlines.com/en-int/miles-and-smiles/awards). Jag är intresserad av 2 st helt vanliga tabeller, nämligen den för vad en bonusresa med Turkish Airlines kostar (i valutan Miles & Smiles miles) samt vad en bonusresa med ett annat Star Alliance-bolag kostar (i valutan Miles & Smiles miles). Jag är inte intresserad av upgrades, companion tickets, seat guaranteed tickets, etc utan endast av helt vanliga awardbiljetter. Skulle någon vilja länka till dessa två tabeller? Tack på förhand.
Tack. Förstår inte varför de skriver "Star Alliance – Turkish Airlines Limited Capacity Award Chart" som titel när det i princip inte har någonting alls med Star Alliance att göra.Turkish Airlines Capacity Controlled Award Ticket Table
Turkish Airlines - Turkish Airlines Capacity Controlled Award Ticket Table - turkishairlines.com
Därför att det numera är samma priser vid resa med Star Alliance, som med Turkish Airlines. Enda skillnaden är att man inte kan boka enkelresa med Star Alliance.Tack. Förstår inte varför de skriver "Star Alliance – Turkish Airlines Limited Capacity Award Chart" som titel när det i princip inte har någonting alls med Star Alliance att göra.
Det blir inte över. Det är nr. 2.Hmmm, nu blev jag förbryllad igen... Det gör ju inte heller saken bättre att det finns en separat webbsida som heter new-milesandsmiles.com... Om man vill lösa in Miles & Smiles-miles mot flygresor, stämmer det då att man har följande valmöjligheter:
1. Lösa in dem mot "äkta" awardresor (begränsat antal per flyg oavsett beläggningsgrad) på Turkish Airlines-metallflyg. Följande tabell gäller: www.turkishairlines.com/en-int/miles-and-smiles/awards/turkish-airlines-capacity-controlled-award-ticket-table
2. Lösa in dem mot "äkta" awardresor (begränsat antal per flyg oavsett beläggningsgrad) på Star Alliance-flyg. Samma tabell som #1 ovan, men endast tur-och-returresor tillåts.
3. Lösa in dem mot "oäkta awardresor" (finns så länge det finns lediga platser på flyget, "Seat Guaranteed") på Turkish Airlines-metallflyg. Följande "dyra" tabell gäller: www.turkishairlines.com/en-int/miles-and-smiles/awards/turkish-airlines-seat-guaranteed-award-ticket-table
Om ovanstående stämmer, vad är då tabellen www.turkishairlines.com/en-int/miles-and-smiles/awards/star-alliance-award-ticket-chart? Den blir ju över.