Senaste nytt

Söker Stockholm/Köpenhamn - Las vegas i Business class med Star alliance

Swiss är ökända för sina "married segments" som gör att ITA Matrix tror att tillgängligheten är mycket bättre än den är i verkligheten. Vet inte om United går i samma fälla.

Kan du lura fram samma resa på exempelvis MrJet?

Men @Lollet ser ju tillgängligheten på Uniteds site, då kan det ju inte vara married segments som spökar?
 
Det kan nog bero på hur United tar fram tillgängligheten som visas på websidan. Skulle tro att de använder sig av antingen cachat data eller åtkomst via deras huvud-GDS. Har för mig att United (liksom AA) alltid friskriver sig att biljetter på andra bolag är "on request only" och i detta fall antar jag att biljetten skulle hamna på en annan ticket stock än Uniteds egen (dvs på Swiss eller Lufthansa stock) så det är först vid köptillfället tillgängligheten verkligen kontrolleras mot Swiss och Lufthansa - med tråkigt resultat som följd.

Har drabbats av detta någon gång när jag kollat på aa.com och deras agenter ser en helt annan sak (oftast sämre).
 
Men @Lollet ser ju tillgängligheten på Uniteds site, då kan det ju inte vara married segments som spökar?
Det är bara när jag letar fram det via Google Flights och därifrån går vidare till United som jag får fram alla flighterna till priset av 12.200kr. Inte när jag försöker söka allt från början på Uniteds hemsida
 
Det är frågan om married segments på sträckan CPH-ZRH-EWR

De individuella LX-flighterna CPH-ZRH och ZRH-EWR har bägge Z9P9 i tillgänglighet medan CPH-ZRH-EWR har Z9P0 :(
 
Det är frågan om married segments på sträckan CPH-ZRH-EWR

De individuella LX-flighterna CPH-ZRH och ZRH-EWR har bägge Z9P9 i tillgänglighet medan CPH-ZRH-EWR har Z9P0 :(

Nu är det nära på överkurs för mig :D Om jag får gissa vad det betyder så finns det 9 platser till "kampanjpriset" var flight för sig men inte att boka från CPH? :confused:
 
Det är frågan om married segments på sträckan CPH-ZRH-EWR

De individuella LX-flighterna CPH-ZRH och ZRH-EWR har bägge Z9P9 i tillgänglighet medan CPH-ZRH-EWR har Z9P0 :(

Nja, tror att det är ännu värre. Nu försöker man boka med två stopover (EWR och LAX). Ursprungsfrågan var bara med en stopover. Frågan är om denna fare tillåter den kombinationen av routing/stopover. Gissningsvis är det PLNCDKW-dealen, och där är det en stopover per riktning. Troligtvis tycker bokningen att det är LAX som är destination, och då blir det två stopover på utresan. Skulle man ha LAS som destination är det förmodligen inte tillåtet att routa via LAX hem. Om jag försöker boka med en stopover på östkusten på hemresan får jag, mycket riktigt, ett pris kring 12 000 SEK på PLNCDKW. Dock kan jag inte få utresan med Swiss på det datumet längre (fanns tillgänglighet för någon dag sedan).

Married segments förklarar varför Swiss står som tillgängligt hos Google, men inte United. Sen räknar Google säkert fel på stopoverreglerna enligt ovan.
 
Last edited:
Japp det kan man säga. Det finns en tråd om married segments men kort kan man säga att det är ett gissel och medför oftast ganska starka begränsningar i möjligheten att hitta bra priser med LX (och en hel del andra bolag) :(
 
Nja, tror att det är ännu värre. Nu försöker man boka med två stopover (EWR och LAX). Ursprungsfrågan var bara med en stopover. Frågan är om denna fare tillåter den kombinationen av routing/stopover. Samt dessutom kan married segments tillkomma.
Det var när jag satt och lekte runt med Google Flights som LAX tillkom i planerna då det såg ut att inte kosta något extra med stopover där. Men om det skulle gå att boka allt som ursprungsfrågan (bara stopover i EWR) så är det väldigt bra det med.
 
Toppen