Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

@agehall - Ingen aning faktiskt, kanske ett dumt antagande bara ang EBS/CCS. Får snabba mig på till EBG och be om CCG istället.
Tack för tipset om aktier men satsar nog på EBG istället. 200 aktier á ~27 SEK = 5 400 SEK. Känns mer värt att vänta och köra biljetter i bokningsklass V (29 legs á 399:- = 11 500 SEK) upp till EBG och be om statusmatching därefter.

Edit: Tack för svaret. :)

Fullt möjligt att EBS kan ge CCS. Med tanke på vad CCG brukar ge, så skulle jag dock inte besvära mig med att försöka, förutom i forskningssyfte då... Det är ju alltid intressant att veta om det går eller inte.

@agehall - Ingen aning faktiskt, kanske ett dumt antagande bara ang EBS/CCS. Får snabba mig på till EBG och be om CCG istället.
Tack för tipset om aktier men satsar nog på EBG istället. 200 aktier á ~27 SEK = 5 400 SEK. Känns mer värt att vänta och köra biljetter i bokningsklass V (29 legs á 399:- = 11 500 SEK) upp till EBG och be om statusmatching därefter.

Edit: Tack för svaret. :)
Köp aktier, be om CCG, sälj aktier. Om du inte har otur blir kostnaden 2x courtage, dvs från 18 SEK (NordNet Direkt).

Ja CCS gav mig aldrig någon fördel. Det är först som CCG du kan hoppas på en rumsuppgradering. Knappast värt att lägga pengar på!
Tja, silver ger ju 15% mer poäng och 10% restaurang-rabatt. Det är inte mycket, men det är inte ingenting :)

Men i övrigt håller jag med, såg inte till några uppgraderingar på den tiden jag var silver.

CCS ska ge rumsuppgradering, precis som CCG. På pappret är det ganska små skillnader mellan CCS och CCG: Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge
Ja, men verkligheten är annorlunda...

CCG ger ofta uppgraderingar någon rumsklass (t.ex. business class-rum), även om det ganska ofta är marginella skillnader på många hotell. Lite bättre utsikt, större rum etc. Endast en gång har jag fått en juniorsvit som CCG.

Det finns inkonsekvens så det räcker i CC programmet... på vissa hotel så får man Jr svit gång på gång med lite tur, på andra inte ett skvatt som CCG.

Angående statusmatch, mitt råd är att vänta eller skaffa aktier.
Innan jag gjorde aktie grejen, så testade jag gena med att matcha mot Hilton Guld, resultatet vart silver. HHG är ju trots allt ett rätt högt rankat program när det gäller matchning.

Toppen