Senaste nytt

SAS lanserar direktlinje Stockholm Arlanda-Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som @Agö tror jeg også på Boston, men Vancouver/Seattle kan heller ikke udelukkes som muligheder.

Forhåbentligt bliver der en fornuftig "Dansker-rabat" på ruten, gerne 1000kr -1500kr, nu det ikke er en direkte rute. (Ligesom der i dag findes fra blandt andet Stockholm til en del af de interkontinentale destinationer)

Blir dom arga i Danmark nu, när ARN får en ny longhaul linje?
Selvfølgelig! Flere strejker der berør flyene til GOT og ARN nu ;)
När kan tidtabell finnas tillgänglig och när startar biljettförsäljningen?
Billetsalget skal vist starte omkring nytår.

Helt underbart SAS!! Så mycket lättare att kombinera några sköna dagar i HKG på väg mot TPE:)= EVA Air, Air China & Air New Zealand ska väl funka bra ut från HKG.

Som @Agö tror jeg også på Boston, men Vancouver/Seattle kan heller ikke udelukkes som muligheder.

Forhåbentligt bliver der en fornuftig "Dansker-rabat" på ruten, gerne 1000kr -1500kr, nu det ikke er en direkte rute. (Ligesom der i dag findes fra blandt andet Stockholm til en del af de interkontinentale destinationer)

Billetsalget skal vist starte omkring nytår.

Om man jämför priserna på resan till Shanghai (CPH-PVG eller ARN-CPH-PVG) nu till våren så kan man tjäna över 7 tusen SEK i business på att börja resan i ARN. Det är väl bara hoppas att det blir samma differans omvänt när flyget går från CPH-ARN-HKG ;)

Om man jämför priserna på resan till Shanghai (CPH-PVG eller ARN-CPH-PVG) nu till våren så kan man tjäna över 7 tusen SEK i business på att börja resan i ARN. Det är väl bara hoppas att det blir samma differans omvänt när flyget går från CPH-ARN-HKG ;)
Jag sparade 5500 kr från GOT (CPH-PVG). Ännu billigare från Tyskland, föga förvånande.

Jag sparade 5500 kr från GOT (CPH-PVG). Ännu billigare från Tyskland, föga förvånande.
Precis, jag tror detta kommer bli största utmaningen för SAS att kunna ta ut samma marginal från ARN som CPH.
Det blir "head to head" mot Finnair på den linjen medans andra flygbolag kommer med bra erbjudande till Asien nästa höst:)

Frågan var faktiskt seriös och inte det minsta sarkastisk. :) Som oberoende och icke-gnällande CRJ/737-anslutare är jag uppriktigt intresserad över hur nyheten mottogs i DK. Själv föredrar jag CPH alla dagar i veckan men tycker Asien + ARN är ett riktigt bra och vettigt beslut.

Det var verkligen på tiden att HKG blir en ny direkt-linje. Med en sen avgång från Arlanda så tror jag att det verkligen kan konkurrera mot turkish och lufthansas när det gäller oss som åker star alliance. Speciellt med den nya kabinen.

Ser ut som att hemvägen är den längsta och ligger nog aldrig under 11 timmar.

Attachments

• 231.png
    231.png
    322,2 KB · Visningar: 372
Frågan var faktiskt seriös och inte det minsta sarkastisk. :) Som oberoende och icke-gnällande CRJ/737-anslutare är jag uppriktigt intresserad över hur nyheten mottogs i DK. Själv föredrar jag CPH alla dagar i veckan men tycker Asien + ARN är ett riktigt bra och vettigt beslut.
Alright, you've asked for it.

Helt personligt havde jeg (naturligvis) hellere set at det var en direkte rute fra CPH istedet. Det er der flere grunde til.
- Komforten. Det er dejligt at kunne flyve direkte.

- CPH vs. ARN. Arlanda er ikke nogen specielt passagervenlig lufthavn. Sikkerhedskontrollen, den måde man skal ind igennem tax-free på & terminal layoutet der er lidt irriterende. Antal og udvalg af butikker, restauranter og lounger er også markant bedre på CPH.

- Man rykker længere væk fra resten af Europa. København er tættere på Tyskland, Frankrig, Italien etc. Når vi snakker Asien er det dog et mindre problem end når vi snakker USA.

- Så er der mit lidt nationalistiske / politiske.. Norge har indenrigstrafikken, Sverige har fået ALLE arbejdspladserne (Frövik++) - det er vel kun rimeligt at Danmark får den Interkontinentale (eller en stor andel) trafik.

MEN. Jeg ser da nogle fordele.
- Hvis der er mulighed for at lave en T/R indenfor 24 timer. (Hvis ikke skulle ruten 1000% have været fra CPH - 1x tech og SGH på Arlanda bliver misundelige på DY longhaul...)

- Mulighed for lavere billetpriser. Nu skal man ikke betale "ekstra" for at flyve direkte.

- Nu holder svenskerne forhåbentlig snart k*ft. Der er altid meget brok over at SAS er centreret om København og at der aldrig sker noget i Stockholm, sådan er det desværre ikke længere - måske får vi en lille pause henover julen.

Jeg vil ikke sige jeg er negativ, men naturligvis havde jeg da hellere set en ny rute fra København. Generelt set tror jeg dog der er utilfredshed med at ruten ikke er fra København. Men jeg vælger at tage det tilbagelænet og tænker at SAS ved hvad de foretager sig :)

Eller faktisk er jeg ret godt tilfreds med at SAS åbner fra Stockholm af - nu er Chancen for at Cathay Pacific kommer til København i 2016 eller 2017 endnu større :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen