Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det gäller bara baspoäng, gränsen kommer efter nyår även att vara 45k baspoäng för guld.
Hur många segments skulle man då rabattera med hade du tänkt?

Alright, tack för informationen!

Jag tänkte mig att det kanske inte hade varit en större grej att lägga till 10 segments utöver 20k baspoäng (då det gränsen till att bli EBS).
 
Riiiigt så då, ett avslut till slut.

Jag är en person som anser att onödiga processer och felaktigt behandlande måste hanteras. Oavsett om det är data, personer eller paketförsändelser. Yrkesskadad förmodligen...

Så, det som gnagde mig i hela den här situationen var oförmågan till kommunikation.
1) Amex säger att SAS EB inte svarar
2) SAS EB (ktj) säger att de inte kan se eller uttala sig om vad avdelningen som jobbar med AMEX gör eller inte gör, man kan inte heller få komma i kontakt med de på något sätt genom SAS
Lite av ett moment 22 kände jag efter 3 sådanna här turer nu.

Jag har tidigare haft god respons vid SAS facebooksida, förmodligen drivs den inte av Sveg har jag tidigare förstått.
Jag la helt enkelt ut en kort beskrivning av mitt ärende och ifrågasatte om inte någon från den avdelningen som hanterar detta kunde höra av sig till mig.
Efter mindre än 10 minuter fick jag ett svar:
"Hej Christian ! Det var inte kul att läsa. Jag har skickat ett meddelande till min EuroBonus support , vi återkommer när vi har fått något svar därifrån. Vad gäller detta teknik ärende som du beskriver här ? // EA"

Jag fyllde på med lite mer information och fick sedan efter 2.5 timmar mina poäng automagiskt insatta på mitt konto som jag påpekade på sas facebook glatt. Därefter kom ett nytt facebook meddelande:
"Hej Christian! Ja, vi har fått svar från EuroBonusavdelningen och det är tydligen krångel med filöverföringen här. Jag skickar dig ett separat mail också med en kortare förklaring. Vänliga hälsningar Stina"

Jag fick även ett email:
"
Hej Christian !

Vi fick info från vår EB support att de manuellt lagt till 20 000 poäng på ditt konto i väntan på att Amex ska skicka korrekt data till dem.

Detta innebär att när Amex skickar korrekt data så kommer du att få 20 000 poäng till på ditt konto som EuroBonus support då kommer att plocka bort manuellt.

Vi beklagar detta strul och att vi inte levt upp till dina förväntningar i det här fallet.

Ha en bra kväll och trevlig helg !

Med vänliga hälsningar

Ewamay Andersson

Sales and Service Consultant – Global Internet Support

Direct Sales and Sales Support"

SÅ självklart ringde jag upp Amex och meddelade att om de i fortsättningen har problem med dialogen till SAS så kan de bara skriva på deras facebooksida...killen i ktj fattade inte skämtet men skulle meddela rätt avdelning
Ringde också in till Amex idag, haft kortet i ca 2 veckor men inga statuspoäng än. Hade hoppats på en snabb lösning men fick snarare ett goddag yxskaft-svar; "Som det ser ut hos oss så har du redan fått dina poäng, vi kan se här att du minst är EBS". Påpekade att jag hade EBG sedan tidigare med poäng som jag faktiskt flugit ihop. Tjejen i ktj kunde inte göra något mer än att skapa ett ärende hos SAS, och hoppas att de skulle åtgärda problemet. Har dock inga höga förhoppningar på att det kommer hända något, utan kommer väl som du bli tvungen att skriva ett ilsket inlägg på deras facebook-sida för att det ska hända något, suck...
 
Måste faktiskt uppdatera min text, ca 30 minuter efter mitt senaste inlägg så ringde en representant upp från SAS upp och bad om ursäkt för strulet och meddelade att mina poäng nu var insatta. Helt otroligt snabb handläggning av både Amex/SAS, måste lära mig att sluta gnälla innan man ens gett KS en chans :)
 
Måste faktiskt uppdatera min text, ca 30 minuter efter mitt senaste inlägg så ringde en representant upp från SAS upp och bad om ursäkt för strulet och meddelade att mina poäng nu var insatta. Helt otroligt snabb handläggning av både Amex/SAS, måste lära mig att sluta gnälla innan man ens gett KS en chans :)
Kan du ringa tillbaka till personen och fråga om hen kan ordna mina poängstrul hos Emirates också? Jag har bara väntat i 7 månader, så det borde vara lätt... ;)
 
Ok, nu börjar jag undra hur det är ställt hos AMEX egentligen på riktigt :D

Jag har tidigare haft Gold card hos de tills i september när jag började flyga mer med SAS, bytte då till ett EB kort. Som sedemera blev ett Premium automatiskt 1/11, jag ansökte då om ett Elite kort som ni kanske läst om ( :) ). Nu när jag kikar på mitt statement för bonuspoäng noterar jag att jag fått 6000 "welcome to Amex" poäng på mitt första köp på elitekortet ... haha inte för att jag klagar men jag har haft AMEX ett tag nu redan :)
 
Fik mine 20.000 point midt november, og havde optjenings periode 1/12 på EB, så den 1/12 var de 20000 point væk igen, (nulstillet) og kommer nok først igen næste november...
 
Är det någon mer än jag som har fått in 2 x 20 000p efter att ha tecknat Amex Elite? Fick in 20k i måndags och 20k till igår och har inte ens fått mitt kort än. Känns inte helt intrimmat det här systemet. :)
 
Är det någon som har kontaktuppgifterna till AMEX Elite Concierge?
Tänkte prova dem för första gången och nu hittar jag inte kontaktuppgifter på hemsidan.
 
Eftersom det inte funkar riktigt bra att se sin spend online (pålitligt) så hade jag tänkt ringa kundtjänst för att kolla om jag passerat 300k än (även för att dubbelkolla att min spend förts över som den ska när jag fick mitt nya Elite-kort). Igår låg det dock ett brev från Amex innanför dörren när jag kom hem, och i det fanns min andra 2-4-1-voucher för i år.

Nu måste man bara börja fundera på hur man ska hinna med att använda dessa under 2015...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen