Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus ny webbsida samt Together account

Nu har även jag fått ordning på detta. Skapat ett Together-konto och bjudit in sambon. Var tvungen att använda versaler i hennes namn för att systemet skulle känna igen hennes account vid inbjudningen. Medlemsnummer och pinkod kommer till den e-post man har angett i sin profil för det vanliga kontot. Även inbjudan om deltagande i någons Together-kontor skickas till angiven e-post.

På bägges enskilda konton "nollades" antalet award miles - dessa förflyttades till vårt gemensamma Together-konto.
Var ser du de flyttade miles:erna? Jag har inte fått något annat kontonummer även om jag har aktiverat Together konto.

Var ser du de flyttade miles:erna? Jag har inte fått något annat kontonummer även om jag har aktiverat Together konto.

Efter det att jag aktiverade mitt Together-konto fick jag ett mail från Miles & Bonus med ett nytt medlemsnummer samt pin-kod. När jag väljer att logga in med dessa uppgifter kommer jag till ett konto benämnt TOGETHER DINO_81 och där finns mina och sambons "gemensamma" award miles - vilka då är summan av våra respektive award miles före sammanslagningen.

image1.JPG

Som jag förstår det är ett mail med medlemsnummer och pin-kod en förutsättning för att komma åt sitt Together-konto. Kan det ligga i skräpkorg eller så har det blivit något fel vid utskicket från Miles & Bonus. De borde kunna skicka uppgifterna på nytt eftersom Together-kontot antagligen administreras av dig (att du är head över kontot).

Lycka till!

Efter det att jag aktiverade mitt Together-konto fick jag ett mail från Miles & Bonus med ett nytt medlemsnummer samt pin-kod. När jag väljer att logga in med dessa uppgifter kommer jag till ett konto benämnt TOGETHER DINO_81 och där finns mina och sambons "gemensamma" award miles - vilka då är summan av våra respektive award miles före sammanslagningen.

Visa bifogad bild 30202

Som jag förstår det är ett mail med medlemsnummer och pin-kod en förutsättning för att komma åt sitt Together-konto. Kan det ligga i skräpkorg eller så har det blivit något fel vid utskicket från Miles & Bonus. De borde kunna skicka uppgifterna på nytt eftersom Together-kontot antagligen administreras av dig (att du är head över kontot).

Lycka till!
Tack för informationen. :)
Nu har jag skickat ett e-mail till Aegean kundtjänst. Hoppas det går snabbt.

Funkar upgrade vouchers på alla bokningsklasser eller bara de högsta? Och vet någon ifall man kan använda dem till att uppgradera en resekamrat i samma bokning? Ska nog försöka klämma in en till resa med Aegean till Athen nästa år, men är tveksam om jag kan använda alla vouchers, så det skulle vara trevligt om man kunde överraska resekamraten med en upgrade.

Funkar upgrade vouchers på alla bokningsklasser eller bara de högsta? Och vet någon ifall man kan använda dem till att uppgradera en resekamrat i samma bokning? Ska nog försöka klämma in en till resa med Aegean till Athen nästa år, men är tveksam om jag kan använda alla vouchers, så det skulle vara trevligt om man kunde överraska resekamraten med en upgrade.

Ja upgrade fungerar även på allra billigaste biljetten.
Uppgraderade häromdagen från lägsta bokningsklass.
Blev dock av ngn anledning tvungen betala! EUR 0,12!

Letar också efter retro claim för några kvalificerande LH-flyg jag gjorde i höstas. Har frågat via webbformuläret på Aegeans sida men det kan nog ta ett tag...

Pratade med Grekland häromdagen och frågade då om när möjligheten för retro claim
skulle bli möjligt. Enligt damen jag talade med så kommer det att bli möjligt inom
några dagar.

[QUOTE="Jonas C, post: 300454, member: 1701 Och vet någon ifall man kan använda dem till att uppgradera en resekamrat i samma bokning? Ska nog försöka klämma in en till resa med Aegean till Athen nästa år, men är tveksam om jag kan använda alla vouchers, så det skulle vara trevligt om man kunde överraska resekamraten med en upgrade.[/QUOTE]

Jag ringde kundtjänst och frågade om det och tyvärr så är vouchers endast personliga.

Toppen