Senaste nytt

Inskickade förslag till My SAS Idea

Jag har helt tappat tilltron till MySASIdea efter att de avslog mitt förslag om att ta tillbaka Chokladmuffins. När jag istället vände mig till kundtjänst blev jag hänvisad till MySASIdea....

Man får aldrig ge upp! Ta en glögg och ryck upp dig.

Inser att jag har ett gammalt förslag som jag inte postat här. Några stödröster skulle inte skada. ;)

Award ticket price (in points) should match points earned | My SAS Idea

Award flight price (points) should match points earned. Be Scandinavian also in the case of spending points not just when earning them. When traveling domestic a EB member earns 500 points (625 EBG). When traveling between two Scandinavian cities the member still earns 500 points, which is fine, but when a member wants to book an award trip between two scandinavian cities the price is the double!
E.g. after flying ARN-MMX-ARN 10 times the member will have 10 000 points and can use them to redeem 1 bonus trip one the same route. After flying ARN-CPH-ARN 10 times the EB member will also have earned 10 000 points but this is not enough for one bonus trip one the same route, for that the member needs to fly 20 (!) times (return ticket).

Jag har helt tappat tilltron till MySASIdea efter att de avslog mitt förslag om att ta tillbaka Chokladmuffins. När jag istället vände mig till kundtjänst blev jag hänvisad till MySASIdea....

Chokladmuffinsen var grym till kaffet. Men den var svåräten. Få lyckades med konsten att stoppa alla smulor i munnen, utan det hamnade smulor på säte, stolsgranne och golv. Vilket resulterade i att nästa passagerare fick sätta sig i en sörja som garanterat ödelägger byxorna. Därför förstår jag varför SAS avlägsnade Chokladmuffinsen, även om den tillhörde kategorin gofika.

Chokladmuffinsen var grym till kaffet. Men den var svåräten. Få lyckades med konsten att stoppa alla smulor i munnen, utan det hamnade smulor på säte, stolsgranne och golv. Vilket resulterade i att nästa passagerare fick sätta sig i en sörja som garanterat ödelägger byxorna. Därför förstår jag varför SAS avlägsnade Chokladmuffinsen, även om den tillhörde kategorin gofika.

Fudgemuffins är inte det minsta bättre på den punkten.

Toppen