Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Åkte MIA-ZRH-ARN med Swiss, när jag landat kl 15 får jag ett sms att mitt SAS flyg ARN-VAA är inställt kl 18.20. Är ombokad till kl 22.30 kärran. Vi är 2 vuxna och 3 barn. Går till transferdisken och kollar om det är möjligt med ombokning ARN-HEL med SK och HEL-VAA med Finnair för att komma hem tidigare. Har ingen lust att vänta 7 tim på ARN. Kvinnan kollar med sin förman och kommer med ett glädjande besked, " vi gör ett undantag idag och bokar er med Finnair". Landar hemma kl 21.25, endast 1 timme senare än orginalbokningen. Tack SAS

Stort tack till Calle (Kalle) i Sveg som med den äran tog sig tid att lotsa igenom min bonusresebokning och ringa upp idag efter prissättning med skatter. Mycket trevligt och kompetent bemötande (även om jag gjort läxan innan och tagit reda på alla flighter).

Hade en kanonflygning över atlanten i C från Washington med blandad dansk/svensk personal. Landade 30 min före tid och var på jobbet innan 7.45 idag i Malmö.

Intressant! Träffade du på @Lallarn på SK926?

Jag satt på 6A. Trevlig crew ja, den svenska damen (tjejen) i C-kabinen kände igen mig från en tidigare flight, tummen upp för det! Sen tycker jag de tänder ljuset alltför tidigt innan landning men det kanske bara är jag...

Satt på 2A. Hade inget större problem denna gången då jag blev väckt av crew. Har sovit dåligt sen HNL-LAX-MIA-SJU-CLT-IAD trippen i fredags med
AA/US och deras "first/business" stolar.

SK 2647 ARN-HAM den 5 dec
Mycket trevlig flygning, ett fantastisk service av Pursern Robert med kollegor. Har sällan känt mig så omhändertagen på flyg.
Först kom drinkvagnen, man han läppja på GT och sedan kom middagen, som bestod av förrätten ansjoviskräm och huvudrätt bestod av fläskfilé. Mycket uppmärksammat när vinet nästan var slut i glaset erbjöds omg en ny flaska.
Tråkigt att flygningen bara var på 1,5 timme.

Riktigt bra besättning igår på ARN-SKG-ARN. Visserligen bara 1½ rad med plus men vi fick all den service man kan tänka sig och förvänta sig ombord.
Lite intressant att de andra som satt i plus mer eller mindre inte tog något att varken äta eller dricka på en flight som är strax över 3 timmar.

Toppen