Senaste nytt

SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus

Jag kollade ARN-EWR i augusti, september och oktober, då tycker jag att det är lika många/få resor som när jag har bokat bonusresor tidigare.

Jag kollade idag mitten av juni först alla destinationer i USA och fanns inget. Sen Asien, inget där heller utom någon enstaka till Tokyo.

Det har funnits rätt OK med awardplatser sista tiden vad jag har sett, så det är nog helt enkelt så att det börjat ta slut för den där perioden. Fullt möjligt att det släpps fler senare, men när det gäller awards så måste man söka, söka och söka. Det finns ingen garanti att en plats man sett finns kvar imorgon och på samma sätt kan nya platser dyka upp när som helst.

Okej. Bäst att ha ca 300dagar framförhållning. Du kanske har möjlighet att boka cash + points? Då får du många fler val.

Haha, bara det är ju ett skämt. Kanske bäst att våra politiker, om de nu reder ut den röra som råder, slänger ett öga på "bonusprogrammen". SAS sparkar undan fötterna på sig själva men fattar ändå ingenting.

Min först post
Om jag förståt rätt så kommer poängutdelningen på nya eurobonusen se ut ung så här
Inom Norden (250/500/750/1000) för GO/rabatterad PLUS och full GO/full PLUS rabatterad Biz/full Biz
Inom Euopa (500/1000/1500/2000)
Intercont (3750/5000/7500/10000)
Normala bonusar f guld och diamant tillkommer

Däremot har jag inte sett ngra nya beräkningar för flygresor hos partner.

Ngn som hört ngt?

Haha, bara det är ju ett skämt. Kanske bäst att våra politiker, om de nu reder ut den röra som råder, slänger ett öga på "bonusprogrammen". SAS sparkar undan fötterna på sig själva men fattar ändå ingenting.

Seriöst, menar du att politiker ska styra över ett privat företags bonusprogram? Det är inte Sovjet vi lever i...

Politiker har inget direkt inflytande över SAS (dock väl indirekt då staten äger en andel i SAS).

Seriöst, menar du att politiker ska styra över ett privat företags bonusprogram? Det är inte Sovjet vi lever i...

Politiker har inget direkt inflytande över SAS (dock väl indirekt då staten äger en andel i SAS).

Visst. Klarar inte marknaden av det själv så ser jag inte något fel i det - sker i ett flertal länder. Det är okej att tycka att man ska gå in och reglera t.ex. taximarknaden (vilket uppenbarligen behövs), men bonusprogrammen ska man låta bli? Ska man behöva ha 1 års framförhållning för att boka en bonusresa har ju programmet spelat ut sin funktion.
Sovietargumentet känns ju också f.ö. väldigt uttjatat. Anser inte att all översyn/reglering är av ondo. Är indolent önsketänkande att marknaden klarar av att sköta allt själv.

Toppen