Senaste nytt

SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus

Flyger ganska ofta på HEL och den fast track är oftast stängd.... under mina 7 ggr där i år har den aldrig varit öppen
Håller med, senast jag passerade var den stängd och det tog nästan 30 minuter att ta sig igenom Security. Det är ju inte OK om man planerat sin tid efter att det ska finnas en Fast Track. Risk att man missar flyget.

Mmm, känner igen det där. Mycket irriterande beteende på HEL. Tog upp det med loungepersonalen och de förstod inte vad jag pratade om (outsourcad personal med Finnair-uniform) och någon annan hittade jag inte att gnälla på. Sedan blev vi uppgraderade på flyget och då skakade jag av mig gnället ;)

De biljetter som är bokade innan förändringen genererar de de gamla poängen som uppgavs när man bokade? När man bokar nu så får man inte reda på hur många poäng man tjänar. Enligt SAS håller teknikerna på med att åtgärda det. Jag får känslan av att de inte är klara än utan håller på och räknar och därför har tjänsten nere. Men det är ren spekulation.

Nu när de förändrar tycker jag att de kan ta tillbaka så att man kan boka bonusbiljetter i "Economy extra" och ha en poängnivå mellan economy och business.

Nu när de förändrar tycker jag att de kan ta tillbaka så att man kan boka bonusbiljetter i "Economy extra" och ha en poängnivå mellan economy och business.

Ja, det hoppas vi nog alla händer. Det är väl, om jag har förstått det rätt, teknik som strular och inget annat, så möjligheten lär nog komma tillbaka när de väl fixat sina bokningssystem.

Ja, det hoppas vi nog alla händer. Det är väl, om jag har förstått det rätt, teknik som strular och inget annat, så möjligheten lär nog komma tillbaka när de väl fixat sina bokningssystem.
Å andra sidan blev ju bokningsklass P som tidigare var award för Economy Extra till P, som är revenue för SAS PLUS.

En annan fråga. När jag kollar på tillgängliga bonusresor så är det i stort sett inga tillgängliga på några långa destinationer och då har jag tittat på alla och på massor av olika tider. Har de minskat tillgängligheten på dessa?

En annan fråga. När jag kollar på tillgängliga bonusresor så är det i stort sett inga tillgängliga på några långa destinationer och då har jag tittat på alla och på massor av olika tider. Har de minskat tillgängligheten på dessa?
Det är nog samma som tidigare. Man behöver vara flexibel med datum.

Det är stor skillnad. Men jag måste ändå ringa till dom. Får se hur det ser ut då.

Det är varken mer eller mindre tillgänglighet nu skulle jag säga. Däremot tycker jag mig ha sett att EB släpper platser i omgångar istället för att alltid släppa dem X dagar i förväg. Så det kan vara så att du tidigare har haft tur och råkat titta precis när EB släppt en massa platser och att det nu är ett tag sedan man gjorde det.

Toppen