Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Kanske dags att skriva något här också.

Är 23, bosatt i Manchester UK och jobbar som flygledare. Ursprungligen från Sveriges framsida och Göteborg så det blir ganska mycket flygningar fram och tillbaka mellan Manchester och Göteborg.

Flyger nästan uteslutande SAS (BA har direkt men är mycket dyrare) och har EBS, siktar på att ta mig upp i EBG med 50 flygningar i år (så 13 gånger fram och tillbaka då det är 4 enkelben varje gång), blir nog tight men i värsta fall får jag göra en bonus-run så går det nog!

Som flygledare jobbar jag med flyg, jag bor under inflygningen så jag ser dom varje dag och jag använder dom regelbundet. Inte helt förvånande kanske skulle jag beskriva mig själv som en flygnörd (och nörd i största allmänhet).

Does not compute... ;)

BA har även resor via LHR... Ger många fina TP att flyga så... Önskar bara man fick routa via HEL.

Bästkusten vs ostkanten, fundamental göteborgshumor ju ;)

Visst kan man ta den vägen, fast byte på LHR är alltid känsligt för förseningar (även med lämpliga kontakter hos flygledarna tyvärr ;)) och BA är normalt betydligt dyrare. SAS funkar däremot normalt ganska smidigt och är rimligare prissatt, enligt mig.

Vi får se i framtiden när man förhoppningsvis har fästmön här istället för Sverige, inte omöjligt att man får överväga att börja använda BA mera. Jag har några avios liggande men har bara flugit BA någon enstaka gång dom senaste åren så det medlemskapet är inte direkt välanvänt.

21 år, systemtekniker på en militär flygplats i norr. Flänger runt en del inom Sverige i tjänsten, därav EBG. Ny på denna intressanta webbplats. Påbörjar civilingenjörsstudier nästa höst, så det blir nog några resefattiga år.

Gjort ~60 sträckor i år, inklusive några privata svängar utanför landet. Ligger i en solstol på Bali för tillfället, flyger DPS-BKK-ARN med Thai imorgon.

Att pussla med resor är mycket intressant, det verkar finnas en hel del kunskap att ta del av här.

Hej på er alla!

Då var det även dags för mig att presentera mig på denna sidan. Jag har varit inne och läst mycket på forumet utan att ha varit registrerad medlem under en längre tid men tog till slut ett aktivt och klokt val tillslut. Mitt intresse för flygresor har verkligen vuxit under denna tiden jag läst på detta forum och det var av en ren slump som jag fann denna sida via en sökmotor.

Jag är 27 år gammal och bosatt f.n i Stockholm och en riktig mångsysslare som tar mig an att fixa de flesta jobb som kan generera pengar som jag sedan kan spendera väl på bl.a. resor. Men som huvudsyssla så är jag inom byggbranschen och har en titel som elektriker.

Förr har aldrig några bonusprogram varit något utav intresse för mig, jag har rest lite då å då när jag fått luckor lediga i den annars fulla vardagen. Men jag är kund hos Amex sedan flera år tillbaka och har efter mycket läsande på denna sida fått upp intresset för flertalet bonusprogram, därav bl.a. EB, SJ Prio m.fl.

Jag är alltid emot budgetaltenativen och reser varken med Norwegian eller Ryanair, utan väljer uteslutande SAS eller någon annat företag där det finns bättre kvalité såsom bra service, punktligare tidtabell, hjälp vid problem och dylikt. Är också emot charterresor, lägger hellre ned massa egentid och försöker boka allting själv så jag vet vad jag får. Jag är även ganska så målinriktad och envis som person och när jag bestämmer mig för något så brukar jag köra på det tills det går som jag vill. F.n är jag EBB men siktar på att försöka bli guld innan perioden är slut :)

Ja det var en liten snabb beskrivning utav mig och jag hoppas att jag kan få tummen ur och vara med på ett flertalet träffar för att knyta nya kontakter och lära känna det fantastiska folket på denna sida.

På återseende! =)

Är strax över 30 år och bor i Tysklands andra största stad Hamburg sedan ett antal år tillbaka. Ursprungligen är jag från Stockholm.

Arbetar med internationell strategisk marknadsföring i alla dess former, vilket även är min stora passion. Privat samlar jag på roliga och intelligenta reklamannonser.

Mitt stora intresse för flygplan väcktes när jag sommarjobbade på EADS (Ägargruppen till Airbus) nere i München under min studietid. Då spenderade jag nog ett osunt antal timmar på airliners.net. Mitt flygintresse växte fram under min uppväxt. Vadå, firar inte alla barn julafton på Gran Canaria?

Jag är ett stort fan av Turkish Airlines Comfort Class, och sörjer att flygbolaget inte kommer att satsa vidare på det konceptet. Annars flyger jag gärna med Lufthansa i business class när jag kan utnyttja deras Meilenschnäppchen-erbjudanden.

I regel blir det två-tre interkontinentala flygresor, oftast till Asien, och tre-fyra resor inom Europa på privat basis varje år. Flyger inte fulflyg. Har inte gjort någon MR eller gjort min first First ännu.

När det gäller poängsamlande så är mitt konto störst hos Miles and More. Inte på grund av allt flygande utan på grund av inköp och kampanjer som de har här nere i Tyskland.

På Businessclass.se hänger jag minst en gång per dag sedan knappt två år tillbaka.

Bifogar en hotell-annons från en relativt ny utgåva av Scandorama. Kan du hitta de två felen?

Scandorama082014.jpg

Toppen