Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Kanske dags att skriva något här också.

Är 23, bosatt i Manchester UK och jobbar som flygledare. Ursprungligen från Sveriges framsida och Göteborg så det blir ganska mycket flygningar fram och tillbaka mellan Manchester och Göteborg.

Flyger nästan uteslutande SAS (BA har direkt men är mycket dyrare) och har EBS, siktar på att ta mig upp i EBG med 50 flygningar i år (så 13 gånger fram och tillbaka då det är 4 enkelben varje gång), blir nog tight men i värsta fall får jag göra en bonus-run så går det nog!

Som flygledare jobbar jag med flyg, jag bor under inflygningen så jag ser dom varje dag och jag använder dom regelbundet. Inte helt förvånande kanske skulle jag beskriva mig själv som en flygnörd (och nörd i största allmänhet).

Does not compute... ;)

BA har även resor via LHR... Ger många fina TP att flyga så... Önskar bara man fick routa via HEL.

Bästkusten vs ostkanten, fundamental göteborgshumor ju ;)

Visst kan man ta den vägen, fast byte på LHR är alltid känsligt för förseningar (även med lämpliga kontakter hos flygledarna tyvärr ;)) och BA är normalt betydligt dyrare. SAS funkar däremot normalt ganska smidigt och är rimligare prissatt, enligt mig.

Vi får se i framtiden när man förhoppningsvis har fästmön här istället för Sverige, inte omöjligt att man får överväga att börja använda BA mera. Jag har några avios liggande men har bara flugit BA någon enstaka gång dom senaste åren så det medlemskapet är inte direkt välanvänt.

21 år, systemtekniker på en militär flygplats i norr. Flänger runt en del inom Sverige i tjänsten, därav EBG. Ny på denna intressanta webbplats. Påbörjar civilingenjörsstudier nästa höst, så det blir nog några resefattiga år.

Gjort ~60 sträckor i år, inklusive några privata svängar utanför landet. Ligger i en solstol på Bali för tillfället, flyger DPS-BKK-ARN med Thai imorgon.