Senaste nytt

FlyNiki öppnar en av Europas kortaste flyglinjer - Wien-Bratislava

Går väl expresståg också. De enda linjer från Bratislava som känns berättigade är de till en stor hubb, så man komma vidare ut i världen. Wien hade kunnat vara en sådan bas, men inte med Nikis linjenät.

Zürich o München känns som mer vettiga flygplatser att ansluta mot.

Känns inte som en vettig satsning. Jag förstår korta flygningar i alpmark o öriken - här finns det ju inga komplikationer som gör flyget nödvändig.
Lite förvånad med tanke på att Österrike är ett land som satsar starkt på utbyggnad av järnväg.

Jo, men att köra bil mellan Kirkenes och Vadsö tar en bra bit över två timmar...:)

Tjaaaa, det är inte såååå mycket mer enn 2 timmar om vädret er OK :)
Det är 173 km att kjøra, ca 2 timmar med godt tempo på tørre veger.

Problemet är värst på vinteren. Da kan vegen være stengt :p

Berlevåg-Båtsfjord tar ca 1,5 timer att kjøre. På tørre sommerveger.
Mesteparten av rutene i Finnmark er vel lagt opp som en melkerute for å plukke opp folk på vegen mot Alta eller Tromsø - i tillegg til å være en viktig connection på vinteren :)

Vad kostar det att åka buss? Eller taxi?

Inte en aning men med tåg fanns det förra året en EU-regiobiljett Wien-Bratislava t/r för 15€.

Tre dagar hade man på sig för returen och resan tog drygt en timme har jag för mig.

Bratislava är för övrigt ett bra resmål för dagsutflykt från Wien.

Ble det ikke noe av denne ruten? Pröver å söke på flyniki sine hjemmesider, det kommer ikke noe opp....

EDIT: Ruta åpner ikke för Oktober... Jaja, da blir det ikke noe 10 minutters tur på meg i April!

Last edited by a moderator:
Toppen