Senaste nytt

iPhone 6/6+ från USA

Har vi blivit något klokare på detta ännu? Jag drar till NYC på fredag (!).
Det är alltså T-Mobile Unlocked & contract free A1586 (GSM) som gäller om 4G och allt ska fungera i Sverige och USA/Utomlands/EU?
Apple skriver nu så här på sin hemsida:
Visa bifogad bild 30014
Tack på förhand.
Läser man på Apple - iPhone 6 - View countries with supported LTE networks. så ska du ha A1586 GSM om du ska använda den i Sverige, fast jag kan inte se att den är till för T-mobile...

Läser man på Apple - iPhone 6 - View countries with supported LTE networks. så ska du ha A1586 GSM om du ska använda den i Sverige, fast jag kan inte se att den är till för T-mobile...

Ahh. Det förklarade saken, tack.

Då är det givet att det är iPhone 6 Model A1586 (GSM) man ska ha helt enkelt. Den har ju stöd i hela norden, England, Tyskland, osv.
Angående T-Mobile så skriver dom bara så på sin hemsida, som du ser i bilden i mitt förra inlägg men jag såg att T-Mobile bara stöddes av Model A1549, hur detta hänger ihop med vad som står på hemsidan vet jag inte, då är det alltså kanske modell A1549 som avses just där.

Men är A1586 (GSM) och A1586 (CDMA) två olika modeller? Ber man i så fall om att få köpa GSM-modellen? Spelar det någon roll vilken utav dom man väljer?

Tack igen.

Min iPhone 6 inköpt i Sverige har modellnr A1586 så kan du få tag i den utomlands är det samma produkt som säljs i Sverige.

Men är det GSM eller CDMA-modellen? Är det två olika modeller eller samma?
Att döma av Apples egen sida är det samma GSM/EDGE och TD-LTE band på både GSM och CDMA modellen av A1586. Men... CDMA-modellen har inte stöd för de svenska 3G-näten, så om du vill ha hela data-spannet från GPRS till LTE ska du ha GSM-modellen.

Att döma av Apples egen sida är det samma GSM/EDGE och TD-LTE band på både GSM och CDMA modellen av A1586. Men... CDMA-modellen har inte stöd för de svenska 3G-näten, så om du vill ha hela data-spannet från GPRS till LTE ska du ha GSM-modellen.

Så om dom bara erbjuder CDMA-modellen på Apple Store i New York och man köper den så kommer den ha stöd för 4G/LTE i Sverige, Norge, England, Tyskland, USA etc. Men inte stöd för 3G (i Norden/EU) och i de tillfällena istället använda sig av 2G eller Edge? (Förlåt min okunnighet)

Tack.

Så om dom bara erbjuder CDMA-modellen på Apple Store i New York och man köper den så kommer den ha stöd för 4G/LTE i Sverige, Norge, England, Tyskland, USA etc. Men inte stöd för 3G (i Norden/EU) och i de tillfällena istället använda sig av 2G eller Edge? (Förlåt min okunnighet)

Tack.
Precis, det är så jag tolkar informationen om de olika frekvenserna som Apple redovisar för varje modell på sin hemsida.

Jag är nu tillbaka i Sverige och min i USA inköpta Iphone6 funkar bra med 4G nät här hemma, jag har Halebop kontant kort och har just nu uppkoppling med 4G mot Telias nät, jag bor utanför centralorten och som sagt ser ut att funka hur bra som helst.

Kan bekräfta att min tjej köpte en 16gb A1549 (det man fick av personalen) och alla nät fungerar, 4G så väl som 3G. Det som Apple listar i länken ovan är de länder där telefonen säljs, men A1549 fungerar utmärkt. Jag köpte ingen pga. 64gb var slutsåld i hela NYC. :/

Toppen