Senaste nytt

Byta bonusprogram från BA till Finnair / Qatar eller annat Oneworld?

Vad har du för status hos Sas? Kan du t ex statusmatcha mot Air Berlin för statusen o lounge accessens skull men t ex ha AA för kreditering av poäng dvs du använder airberlin kortet för loungerna men AA för dina poäng.

helt rätt flyger varken business (tyvärr) eller via London. Reser 8-10 gånger per år till Asien (mestadels Kina men även indien) då det skulle vara en bonus att få sitta av tiden i loungen..

Tyvärr bara silver hos SAS så det blir svårt att statusmatcha, annars lät det ju kanon.

Tyvärr är det så att American Airlines AAdvantage kräver minst 4 segments med American Airlines för att kunna uppnå status som ger dig lounge access.
Om du flyger mycket (minst 40 segments) med Cathay Pacific/Dragonair per år i relativt dyra bokningsklasser (Y, B, H, K, M, L, V), kan du ansöka medlemskap på Cathay Pacifics The Marco Polo Club.

Marco Polo Membership Levels - Cathay Pacific Hong Kong

Har nu anmält mig till AAdvantage men bara en sista fundering, om jag skulle vara mer intresserad av att komma upp i oneworld loungeaccess vilket program borde jag välja då?

Jag tror du gjort ett bra val till AAdvantage. Det är lätt att hålla milagen vid liv på enkla sätt.

Ett tips är att köpa USDM milage när det är rea, om det blir fler rea innan programmet går upp i AA. Poängen i USDM kommer inom närmaste året att överföras till AAdvantage.

@Christin: Dessutom ger AA 25% bonus miles då du blir Ruby och 100% bonus miles när du blir Sapphire så mitt tips är att klämma in en resa till USA med AA (varför inte New York ;)) Det mesta tyder just nu på att du faktiskt måste flyga dina 4 sträckor med AA för att få status, förr har det varit lite si och så med det kravet.

men som @Alf säger oavsett det är det ganska enkelt att hålla poängen vid liv i AAdvantage

Toppen