Cathay känns ju inte som en direkt konkurrent till SAS, men exempelvis Swiss är ju ofta ett alternativ om man flyger från Sverige.
Om man ändå måste inkludera ett byte i Köpenhamn med SAS, så dyker det ju upp en hel del konkurrenter med modernare Business Class även från Sverige och Arlanda (beroende på vart man ska åka självklart).
Ett par flygbolag som är alternativ för många resenärer från Arlanda och som SAS borde jämföras med på Business Class:
-British Airways
-Air Canada
-Turkish
-Qatar (alltid mycket billiga business-biljetter från Arlanda)
-Swiss
-Singapore
Till exempel Lufthansa behöver ju inte vara med på listan eftersom deras stolar är jämförbara med SAS och servicen lite tristare i min mening. Air China och Thai kan också hållas utanför så länge.
Kanske var otydlig, tänkte på bolag som är aktuella med ett byte från Arlanda. Och som möjligen kan anses ha en bättre business-produkt jämfört med SAS.
Till Asien finns det ju gott om priser med SQ och till Nordamerika med AC (via LHR, ZHR, FRA etc)...
Tänkte att Finnair, Lufthansa etc var i linje med SAS så därför kom de inte med. Men "rätta" gärna, jag har ju inte flugit med alla...
Finnair har ju i deras senaste a330-300 liknande säten som Swiss har, 180 graders flat beds med 2-2-1 1-2-1 layout. så jag skulle säga att de verkligen är ett hot mot sas.
Finnair har ju i deras senaste a330-300 liknande säten som Swiss har, 180 graders flat beds med 2-2-1 1-2-1 layout. så jag skulle säga att de verkligen är ett hot mot sas.
Nu är det så att Egyptair, Ethiopian och Garuda Indonesian har gått om SAS när det gäller Business class hårdvara.
Jag undrar om vilka andra flygbolag hinner att gå förbi SAS innan SAS installerar nya Business class...
Egyptair Business class på Boeing B777
(Foto: Egyptair Photo Gallery)
Ethiopian Airlines Business class på Boeing B777-200LR