Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Jag är inte SAS fan men jag undrar om hur många här har rätt att kritisera SAS om de ändrar sig hit och dit.
Inte så länge sedan var det diskussion om det var för lätt att kunna uppnå EBG och många skrev att SAS delade ut EBG med cornflakepaket.
Det skrevs även om SAS borde förbättra lönsamheten samtidigt några skrev om det var förkastligt att ta betalt servicearvode vid bokning per telefon.

Sedan kommer denna ändring så skriver några att det är fruktansvärt med försämring och eventuellt sluta att flyga med SAS.

Alla har rätt att ha sina åsikter och jag tycker också att det är tråkigt med försämring men dessa försämringar är ganska rimliga bortsett från samma intjäningstabell gäller för hela Europa.
Jag börjar att tycka synd om SAS ledningen. Det känns som det finns alltid något att klaga oavsett hur man än gör. :(

Jag har nu kontrollräknat hemma vad mina bokningar ger för resultat och det blev inte så farligt med undantag för att MR till Spanien är dött vilket gör att jag inte längre siktar på EBD.

Det var kul så länge det varade. Sommaren 2012 - julen 2014 har varit en fantastiskt intjäning på Eurobonus och alldeles för enkelt att få guldkort. Visst, jag gynnades av det, kunde dra in på några längre Plus-resor och behövde inte längre flyga in på segment. Nu är det nya tider, ny strategi och nya taktiker. Och det är på bc.se som tricksen snart dyker upp och man kan lära sig av :)

Toppen