Swissbob skrev:Någon som vet om det finns någon gräns över hur länge man får vara i landet med Visa on arrival?Klicka för att utvidga...
Ziplock skrev:Äntligen! Jag skaffade ett 12 månaders business-visa inför en jobbresa förra året och det var verkligen omständligt.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Man kanske ändå skulle gå och ansöka om visum för min vistelse i Delhi 25 -- 27 december....Klicka för att utvidga...
Sverige finns med på listan enligt denna artikel.E.K skrev:Efter mycket om och men har man kommit en liten bit på vägen, med andra ord en femtedel.I nuläget är det 43 länder som kan ansöka visum elektroniskt.Processen skall enligt uppgifter ta 4 dagar och 9 Indiska flygplatser omfattas av "Visa on arrival"Man söker visum på nätet och plockar upp det på ankomstflygplatsen i Indien.Det intressanta är att före detta kolonialmakten Storbritannien inte omfattas i nuläget.Norge finns på listan. Sverige och Danmark står det inget om i nyhetsartikeln!India Launches e-Visa Facility for 43 NationsIndia new visa rules benefit Thai traveller | Bangkok Post: newsKlicka för att utvidga...
Tourist Visa on ArrivalJonas C skrev:Sverige finns med på listan enligt denna artikel.E-visa list for 43 nations to be announced today | Business Standard NewsKlicka för att utvidga...
Direktorn skrev:Hittar inte Sverige i länken. Att kalla detta för Visa om arrival är dock mycket konstigt om man läser instruktionen hur ansökan går till. Visa by cyberspace verkar mer rättvisande då ansökan enda skillnad verkar vara att man nu kan skanna över sitt pass innan resan mot som dag att det ska in rent fysiskt.Klicka för att utvidga...
Dom har väl sett det här,Swisser skrev:Det vore ju synd om inte Sverige finns med på listan.Vad skulle kunna vara anledningen till det - ansträngda diplomatiska förhållanden mellan länderna eller något annan orsak?Klicka för att utvidga...
Blir inte från 1 juni iaf, men kanske senare. Hoppas iaf. Dock har jag hört att det är begränsat till två inresor per år med visa on arrival så om man har frekventa besök hjälper inte det.Jonas C skrev:När sker utökningen till Svenska medborgare? Skulle det inte ske den 1:a Juni i år?Klicka för att utvidga...