Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Vore inte detta ett tillfälle att hamonisera "The Nordics" lika intjäning & lika uttag. Varför är det dubbelt så dyrt att ta ut en poängresa ARN-CPH jämfört med ARN-MMX, när intjäningen är den samma?

Vad tror ni om en t&r resa där utresan är före nyår men hemresan är efter? Kommer de 2 legs att ha olika intjäning?

Kan du göra copy-paste, för jag får bara upp en tom sida som säger:

Nyheter från jan 2015
Då postar jag en screenshot.
Screenshot20141127_4.png

Då måste vi snabbt ha svar på om poängen räknas från bokningstillfället eller resetillfället. Har stor påverkan på min EBD-strategi..
Även om man får något svar från SAS kundtjänst/facebook/twitter eller dylikt, tyvärr kan man inte lita på vad de säger pga Agehall's budord nr. 3.

Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
3) Kundtjänst har ingen koll

Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.

Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.

Det kanske de inte alls vill, det kan ju istället vara möjligheterna att billigt och enkelt tjäna extrapoäng som de vill begränsa.

Känns som det rätt tydligt är det de vill göra - lite svårare med status men fortfarande ganska lätt, men betydligt färre poäng att spendera om man inte köper dyra biljetter.

Dessa poäng ska väl säljas via partners som amex och coop istället. Den delen följer ju ett ganska tydligt mönster i branchen ent allmänt.

Då måste vi snabbt ha svar på om poängen räknas från bokningstillfället eller resetillfället. Har stor påverkan på min EBD-strategi..
Håller med viktig fråga. Jag som tjänar ca 90% av poängen på privatresor skulle ju enkelt kunna byta till annat bonusprogram, eftersom jag privat åker plus så "behöver" jag inte någon status då. Det är på "bussen till arbetet" i billigaste bokningsklass till CPH jag verkligen uppskattar lounge access. Är det någon som kollat hur tabellerna står sig mot andra inom Star Alliance eller mot Air Berlin t ex? ;)

Jag har bokningar som skulle säkra mig men de byggde, såklart, på Plus till Spanien. Dags att se över vart jag ska kreditera och resa...

Toppen