Senaste nytt

Vilket av Radisson hotellen ska jag välja i Shanghai?

Jag bodde där för något år sedan, jag var då bara CCS men jag fick en uppgradering till ett kanon rum med egen kontorsdel (mini suite eller buisiness rum typ). Kan klart rekommendera det hotellet!

Plus: storleken på sviten (uppgradering). Läget. Priset. Minus: dålig frukost, sämsta (långsammaste) WiFi jag upplevt på mycket länge (det går knappt att använda), service och nivå på engelska för låg (kanske förväntar mig för mkt dock men med tanke på hur många västerlänningar som bor här känns det en aning märkligt), en gnutta slitna, och dåligt städat, rum.

Ska höra av mig till hotellet och CC centralt om WiFi.

Plus: storleken på sviten (uppgradering). Läget. Priset. Minus: dålig frukost, sämsta (långsammaste) WiFi jag upplevt på mycket länge (det går knappt att använda), service och nivå på engelska för låg (kanske förväntar mig för mkt dock men med tanke på hur många västerlänningar som bor här känns det en aning märkligt), en gnutta slitna, och dåligt städat, rum.

Ska höra av mig till hotellet och CC centralt om WiFi.

Alltså, internet i kina är rätt speciellt, kan säga att du kommer nog ha rätt sunkigt internet på alla hotellen (jag har bott på 3 olika i shanghai och det var lika kasst på alla). Dom är rätt bra på att filtrera vissa typer av trafik, och trassla till allt med kryptering. Välkommen till TGFoC (the grate firewall of china)

Alltså, internet i kina är rätt speciellt, kan säga att du kommer nog ha rätt sunkigt internet på alla hotellen (jag har bott på 3 olika i shanghai och det var lika kasst på alla). Dom är rätt bra på att filtrera vissa typer av trafik, och trassla till allt med kryptering. Välkommen till TGFoC (the grate firewall of china)
Ja, jag är säkert bara ovan men det är helt omöjligt att arbeta med så skralt nät. Tack för nyttig input.

Ja, jag är säkert bara ovan men det är helt omöjligt att arbeta med så skralt nät. Tack för nyttig input.

nej, det är rätt drygt. Jag försöker överleva på kontorets internet när jag är där. Men om du har mycket jobb där och inget kontor så kan ett tips vara att skaffa en VPN/proxy tjänst via Hong Kong, då den trafiken inte är lika filtrerad.

nej, det är rätt drygt. Jag försöker överleva på kontorets internet när jag är där. Men om du har mycket jobb där och inget kontor så kan ett tips vara att skaffa en VPN/proxy tjänst via Hong Kong, då den trafiken inte är lika filtrerad.
Ett annat fungerande alternativ är att köpa SIM kort från Hong Kong och surfa med det.
(Har man mobiltelefon som tillåter tethering går det att surfa från datorn också.)
T ex China Unicom HK:s 跨境王 erbjuder dataroaming i Kina och de har paketpris 500 MB/7 dagar för 78 HKD (ca 75 SEK).
Eftersom det är baserad i Hong Kong så påverkas det inte av Great Firewall.
Mer info finns i den här tråden.
Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Jag bor ju en del i Shanghai och det enda hotell som jag haft där de pratar bra engelska och har bra internet är IC Pudong. Jag har ju bott på alla andra IC samt några CP också och brukar oftast bo på IC Puxi numera, pga pris bl a. Nu vet jag att denna tråd gäller Radisson och jag har ingen erfarenhet av dem, men min poäng med svaret var, det är olika bra Internet beroende på var i Shanghai du är (om det beror på geografi, telestation man tillhör eller vad det är, det vet jag inte) samt att bra engelska bara för det är mycket västerlänningar kan du glömma. :)

Toppen