Agö
Medlem
Jeg fik Suite på øverste etage i bygningen ud mod parken som CCG med 2-4-1 booking. Jeg fik også lov til at forlænge bookingen med 1 dag til samme rate, selvom den ekstra dag var 40% dyrere på nettet.
Tak - det lyder lovende.
Jeg fik Suite på øverste etage i bygningen ud mod parken som CCG med 2-4-1 booking. Jeg fik også lov til at forlænge bookingen med 1 dag til samme rate, selvom den ekstra dag var 40% dyrere på nettet.
Plus: storleken på sviten (uppgradering). Läget. Priset. Minus: dålig frukost, sämsta (långsammaste) WiFi jag upplevt på mycket länge (det går knappt att använda), service och nivå på engelska för låg (kanske förväntar mig för mkt dock men med tanke på hur många västerlänningar som bor här känns det en aning märkligt), en gnutta slitna, och dåligt städat, rum.
Ska höra av mig till hotellet och CC centralt om WiFi.
Ja, jag är säkert bara ovan men det är helt omöjligt att arbeta med så skralt nät. Tack för nyttig input.Alltså, internet i kina är rätt speciellt, kan säga att du kommer nog ha rätt sunkigt internet på alla hotellen (jag har bott på 3 olika i shanghai och det var lika kasst på alla). Dom är rätt bra på att filtrera vissa typer av trafik, och trassla till allt med kryptering. Välkommen till TGFoC (the grate firewall of china)
Ja, jag är säkert bara ovan men det är helt omöjligt att arbeta med så skralt nät. Tack för nyttig input.
Ett annat fungerande alternativ är att köpa SIM kort från Hong Kong och surfa med det.nej, det är rätt drygt. Jag försöker överleva på kontorets internet när jag är där. Men om du har mycket jobb där och inget kontor så kan ett tips vara att skaffa en VPN/proxy tjänst via Hong Kong, då den trafiken inte är lika filtrerad.